Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skriva ut sida i Netscape


Sven Palm

Rekommendera Poster

Något har jag missat eller inte fattat, men jag vet att det funkade i tidigare versioner av Netscape (och i en annan dator med Mac OS 8.1) Nu har jag 9.04 i en G4:a och använder mest Netscape. Om jag trycker på print uppe i menyraden och vill ha urskrivet sidan som är framme så gick det hur bra som helst, ibland fick inte ens sidan plats på ett A4-ark, men nu, nu kommer det en pytteliten ruta där man knappt kan urskilja vad det står. Har provat att ändra storlek i Page setup, men det gjorde ingen nytta. Nån som kan ge mej ett råd, hittar inget i inställningar (preferences) som antyder något om att ändra detta. Har en Epson 740, men det kan väl inte ha nån betydelse. Eller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obs

Kan tillägga att ovanstående inlägg skrev jag i Explorer och att det gick utmärkt att skriva ut hela sidan, när jag bad om skriv ut!

Måste vara nåt galet med Netscapes inställningar, men var........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste om samma problem i Mac World förut

minns inte vilket nummer...

men tipset hjälpte mig som löd så här:

 

På dialogrutan Page Setup

finns det en liten ruta längst ner till höger

där det ståt Fit to page if possible...

se till att den inte är förkryssad så fungear utskrifterna normalt igen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, det var nog den jag missat.

Det roliga är att jag fick det att funka när jag satte förstoringsgraden till 400%, då fick jag ut en normal skärmbild, den var grundinställd till 25%

När jag sen tog bort krysset i fit for page så blev det roligt, då ville skrivaren plötsligt skriva ut 48 sidor av min skärmbild. Tur att det går att stänga av:-) Inställ på 95% så blev allt bra igen.

Än en gång Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...