Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort Stefan som moderator!


B-O Gavne, Västerås

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Bo Gavne var nog i början missförstådd. kanske dags att lägga ner tråden. Jag ser likheter med hatet mot smalldisk för ett par månader sedan där vissa inte uppskattade hennes inlägg och gav sig på riktigt dåliga påhopp pga sättet hon uttryckte sina känslor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar
B-O Gavne, Västerås

TILLÅT MIG VÄNLIGEN ATT FÅ PÅPEKA! …som jag har påpekat nåra gånger.

 

Att den här debattråden avser: att moderator Stefan kastade skit på mig med att klandra mig för att jag använde en debattörs benämning på sig själv; reagerar jag (Stefan) på din attityd. Du får nog vara lite vänligare …

Svarade jag: INTE att ge sig på att kasta skit på mig … som det ju fungerar i en demokrati … ju benämnandet från Ech egen användarinformation. –Å sen var detta över för mig, med att jag fortsatte att berömma Stefan för vad han berättade för oss.

 

Men att grejen fortsatte, med att Stefan och några debattörer skrev: -Du ska nog ta och lugna ner dig lite nu. Jag (Stefan) har som uppgift att se till att reglerna på forumet följs. Har du svårt för att följa reglerna här, så gör du bäst i att uppsöka ett annat forum.

Inlägg som fick ligga kvar, som ju inte hade med trådämnet att göra. Med att jag då, tillsist, publicerade min klagan om saken till över-moderator.

Med att Stefan uttalade om mitt ”tjafs”, att jag hade fått tillfälle till att uppföra mig, men ”du tar inte tillfället i akt”. –Å så stängde Stefan tråden.

 

Ett beteende som, i alla fall jag tycker är olämpligt för en moderator, att jag tycker att Stefan inte skall vara moderator.

Ett beteende av mig som över-moderator uttalar att jag idkar direkta personangrepp med.

 

-Och om nu skribenten Maryissa här på E-forumet, har upplevt bara positiva saker, är mycket nöjd med detta forum.

…har då därmed Stefan rätt att kasta skit på mig, rätt att stänga en tråd för att han inte gillar att jag, inte finner mig i att han kastar skit på mig?

-Och du signaturen vanjis här ovan! …hur jisses skall du kunna jobba som civilingenjör med att du, som du klagar på här ovan, inte orkar läsa mina, några 10-tal rader allmän text? Vem vill betala för en sådan tekniker?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig enkelt få rekapitulera: att jag benämnde signaturen …hjälp! hur skriver man nu? [Esc], för ”noll-åttan”, som jag läste på hans Användarinformation, att han presenterar sig med. …sen är förstås frågan också om han själv vet om detta? Det är väl inte utan, som han uttalar sig här ovan, att man kan undra vad han känner till om sig själv.

Jag har ju svarat på detta 3 gånger! När skall du förstå?

 

Jag bryr mig inte om att du kallar mig noll-åtta! Men jag stör mig på din attityd!

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker det hela känns som en reinkarnation av en viss korpral Gifting.... idiom och attityd stämmer iaf bbrrrr...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???????? Att ni orkar diskutera med den här filuren är för mig obegripligt som att hälla vatten på en gås :) Eforum en suverän källa av kunskap med många trevliga Mäniskor:thumbsup:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar denna heta tråd till Diskutera Eforum.

 

Till trådstartaren, vi moderatorer är också människor och som sådana aldrig felfria. Att stänga av en moderator som sköter sig utmärkt för något som en medlem upplever som ett snedsteg verkar lite väl drastiskt. Skulle vi behandla "vanliga" medlemmar på samma sätt så skulle många fått lämna forumet...

 

[sH] - moderator (som också heter Stefan) för Öppet forum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B-O Gavne, Västerås

SJUKT! ELLER JÄDRANS SNUSKIGT.

 

Eller kanske nått mitt emellan. Av signaturen, och tydligen moderator här på E-forum, å så anonym, [sH] här ovan.

Att först konstatera, ju det helt riktiga: att vi alla människor kan göra tabbar.

Å sen att snacka om upplevelse, min, naturligtvis underförstått, speciellt egen värdering av Stefans beteende att klandra mig, läsa lag för mig, för att jag använder mig av en debattörs egen benämningen av sig själv.

Å det något liknande med signaturen TicoRoman här ovan.

 

-Ja visst var det en tabbe av Stefan att klandra mig. Att han inte visste att den berörde debattören, hade benämnt sig själv med vad jag benämnde honom: ”noll-åttan”.

Men mindre tabbe, kränkande, att klandra mig offentligt. Och mindre tabbe, dåligt omdöme, att klandra mig för något, att benämna en debattör för ”noll-åttan”, som absolut inte var något kränkande; alltså när det här var uppenbart att jag inte avsåg att något nervärdera den berörde.

 

Å så alltså sedan, var det bara för Stefan att håll käften. Och som moderator städa bort tillkommande inlägg MOT mig. Med att jag blev förbannad på Stefan för angreppet. Inte minst att jag ville meddela övriga läsare, att Stefans klander av mig, var otillbörligt.

..men alltså att hålla käften och städa, det gjorde, och gör inte Stefan. –Däri ligger min uppfattning att Stefan inte bör vara moderator. Och jag tycker att socialantropologen ”verysmallharddisk” här ovan, har mycket värdefullt att berätta för oss i ämnet.

 

Som grejen ju handlar om att läsarna skall kunna värdera de svar som ges här på forumet. Med att man ju värderar en moderators svar högt, att man tänker sig att hela IDG-koncernen står bakom det som en moderator meddelar.

…och alltså det hoppa-des jag att IDG-koncernen …borde akta sig för.

 

====

Och som exempel, Stefans hjälp …”hjälp”, till signaturen deralte63, under rubriken ”Förtvivlad söker hjälp!”

( //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=691086#691093 ), en man som ber om hjälp till en ”idiots” kunskapsnivå på datorer, med att hans program spökar. Att han, alltså med sina ”idiotens” kunskaper på datorer, vill om-formatera HDD:en; som en kompis en gång gjorde som blev att datorn kom till ordning efteråt. Och att han undrar över hur man kommer in i BIOS för att ställa in till CD-läsaren.

 

Och Stefan svarar:

===

Hur du kommer in i BIOS, brukar stå längst ned på skärmen när du startar upp datorn exempelvis ”Press DEL to enter Setup”. Väl där, väljer du Bootsequense eller Bootorder, som en del datorer har.

Under bootsequense, väljer du med plus/minus-tangenterna, vilka enheter som ska ligga först. I det här fallet din CD-romspelare. Spara och gå ur.

 

Ha XP-skivan i CD-romspelaren, så bootar datorn direkt från den, efter omstart. Var snabb och tryck på valfri tangent för att bekräfta att du vill starta från CD:n.

 

Nu följer du bara instruktionerna på skärmen. Vet inte vilken XP du har - Home eller Pro? Här finns fina instruktioner på installationsförloppet hos BlackViper när det gäller Home-versionen:

 

http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPHome/installxphome

1.htm

 

Där finns också för Pro-versionen om du scrollar ned en bit och läser i vänstermarginalen. Glöm inte att dra nätverkskabeln, om du har bredband!

Koppla inte upp datorn mot internet förrän du patchat - gärna SP2:an.

 

Du kan hämta hem den härifrån och bränna på CD:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE

-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

- Välj vilken språkversion ’som’ ditt system har. Engelskt eller svenskt på sidan.

====

 

-Är det inte högst troligt att datorns BIOS, redan är inställd på att starta CD-läsaren!?

Och att man verkligen bör varna för det högst riskabla att gå in i BIOS; ett litet fel-klick och datorn måste lämnas till reparation för byte till ett nytt moderkort.

Och mannen ville alltså om-formatera HDD:en, med att Stefan visar på en om-installation av OS:et. …oaktat att detta säkert inte är ett dåligt tips; till att börja med.

 

Webbadress tipset till BlackViper, finns inte. …vad nu BlackViper är för nått?

Och orden bootar, scrollar, dra nätverkskabeln, patchat, SP2:an, till en ”idiots” kunskaper!?

Sen undrar jag var som är plus/minus-tangenterna?

 

-Jag tycker att nämnde socialantropologen visar på en hel del vad saken handlar om.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ni orkar diskutera med den här filuren är för mig obegripligt som att hälla vatten på en gås

 

Nä, om det rann av så skulle det ju inte komma några nya inlägg.

Jag läste för länge sen en tecknad skräcktidning och där var det nån sci-fi historia om ett monster som levde på ljud, den var tvungen att ha ljud för att överleva så den skrämde människor för att dom skulle skrika. Men det slutade lyckligt för monstret flyttades till ett vattenfall. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan är en människa som har hjälpt mig många gånger. Men likt alla andra är han ingen guru. Han bidrar med sin erfarenhet och ni med eran.

 

Jag har själv ett par gånger formulerat mig lite grumligt och kanske inte varit helt insatt i sakfrågan. Det spelar ingen roll för jag utgår från vad jag kan. Andra personer utgår ifrån vad de kan och tillsammans kan vi lösa de flesta problem. Även om alla förslag till lösningar inte är korrekta så bör alla personer betraktas som om de kommit med en potentiell hjälp inte som en bedragare.

 

Stefan är precis som vi andra på det här forumet. En människa som lägger ner privat tid för att hjälpa andra. Med sina kunskaper inom datorhanteringen är han en av de personer som är mest produktiv på denna sida när det gäller att hjälpa andra.

 

Stefan är en god människa som alltid varit trevlig mot mig och jag tror de flesta håller med mig.

 

Tack för mitt ord

 

/Jetmoon

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Jag vet att denna diskussion inte gäller datorer utan sociala saker... men för ordningens skull:

-Är det inte högst troligt att datorns BIOS, redan är inställd på att starta CD-läsaren!?

Nope, BIOS bör och brukar vara inställd på att boota från hårddisken. Då slipper man problemet med att datorn försöker boota från cd-skivan som sitter i.

Och att man verkligen bör varna för det högst riskabla att gå in i BIOS; ett litet fel-klick och datorn måste lämnas till reparation för byte till ett nytt moderkort.

Ett felklick kan inte förstöra ett moderkort. BIOS är väldigt enkelt om man bara läser vad som står samt följer en guide (Vilket Stefan tipsade om)

Och mannen ville alltså om-formatera HDD:en, med att Stefan visar på en om-installation av OS:et. …oaktat att detta säkert inte är ett dåligt tips; till att börja med.

Samma sak, en lekmans ordval spelar ingen roll, krånglar datorn så är en omformatering av en icke-OSpartition inte en lösning.

Webbadress tipset till BlackViper, finns inte. …vad nu BlackViper är för nått?

Och orden bootar, scrollar, dra nätverkskabeln, patchat, SP2:an, till en ”idiots” kunskaper!?

Jo den finns. Och: Skulle han inte förstå guiden så kan han alltid ställa följdfrågor.

Sen undrar jag var som är plus/minus-tangenterna?

Dom tangenterna till höger på ditt tangentbord som har plus- och minus-tecken på sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du vara snäll och sluta med att skriva ord med bara versaler. Flera gånger har folk påpekat att det är att skrika och ingen är intresserad av att ge bra hjälp till någon som skriker, utan folk blir bara ännu mer irriterade på dig.

 

Stefans hjälp …”hjälp”, till signaturen deralte63

Du kanske ska läsa hela tråden, dvs inklusive deralte63s svar till Stefan

Jag tackar så mycket för hjälpen, och ska genast ge mig i kast med det hela!

Mvh..Peter

innan du klagar på Stefans språkbruk, vilket tydligen är helt förståeligt för deralte63. Och förstår man inte så är det bara att fråga om oavsett vem frågeställaren och svararen är.

 

-Är det inte högst troligt att datorns BIOS, redan är inställd på att starta CD-läsaren!?

Nej, varför skulle datorn vara inställd på att starta i första hand från CDn. För att få en snabb uppstart så bör man inte ha det så vid normal användning av datorn. Min dator var inte heller inställd så vid leverans.

 

Webbadress tipset till BlackViper, finns inte

Jag har inga problem att komma till BlackVipers sida när jag klickar på Stefans länk i alla fall.

 

vad nu BlackViper är för nått?

Det är en signatur, du kan läsa mer på hans webbsida om du är intresserad:

http://www.blackviper.com/MyStuff/AboutMe/aboutme.htm

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst hela denna tråd..

Men jag har hur som helst läst B-O's inlägg i den tråd han refererade till.

 

Kan bara konstatera, som någon tidigare skrev, att karln ska vara glad

att han får hjälp här över huvud taget. Med den attityden.

Och då syftar jag inte på uttrycket nollåtta. Det fanns gott om annat

att gå på för att dra den slutsatsen.

 

Stefan har hjälpt mig många gånger. På ett väldigt tillmötesgående och

trevligt sätt. Superbra moderator.

 

Jag har dock ingen aning om hur han gör sig i "flame-war"-trådar*.

Men det sysslar vi väl inte med här ändå?

 

 

 

 

* flame-war är en forumterm för att kasta personangrepp på varandra.

i stilen "är du 14 eller 15 år gammal" eller klassikern "bor du under en sten, snorunge!". Oftast slutar sådana trådar med att moderator låser

tråden och kickar lite folk.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Tophe skrev:

Jag har dock ingen aning om hur han gör sig i "flame-war"-trådar*.

Men det sysslar vi väl inte med här ändå?

 

Min ställning som moderator gör att jag håller mig utanför pajkastningstrådar. Moderatorer ska ändå föregå med gott exempel och hålla en neutral profil.

 

Exempel är Datorkrigsforumet där folk kastar paj på varandra när det gäller vilket operativsystem som är bäst och säkrast. Om jag någon gång ger mig in i en sådan tråd, så använder jag inga svordomar och könsglosor. Försöker uttrycka mina åsikter sakligt och moget.

 

Eforum är inte någon IRC-kanal där OP:arna kickar folk från kanalerna för att de inte använder rätt operativsystem med mera. Jag har själv varit OP på en IRC-kanal, så jag vet hur det är därinne.

 

Det finns i allmänhet en grundad anledning till att en användares tråd stängs.

 

Att stänga en tråd är den mildaste handlingen. I allmänhet kan den öppnas igen, men B-O Gavne vinner inget hos mig med hans påhopp på mig gång på gång. B-O Gavne hoppar på mig mer än vad jag påstås göra i hans ursprungstråd.

 

Dessutom har B-O Gavne så lite på fötterna när det gäller att hoppa på mig angående min datorkunskap, så att det nästan blir löjligt. Hans kommentarer angående min kunskap visar bara hur lite eller ingen kunskap alls han har om datorer och hårdvara. Jag har sysslat med datorer i åtta år och vet vad jag tipsar folk om.

 

Av den anledningen förblir tråden stängd utan vidare diskussioner.

 

Tack för ert stora stöd härinne alla ni andra. Det glädjer mig att läsa. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Ja visst var det en tabbe av Stefan att klandra mig. Att han inte visste att den berörde debattören, hade benämnt sig själv med vad jag benämnde honom: ”noll-åttan”.
Uppenbarligen är det hela ett missförstånd. Kan vi inte helt enkelt konstatera detta och strunta i det nu? Alla gör misstag, och det är lätt att missförstå någons avsikter. Det är dock ingen idé att bråka om detta i all oändlighet....

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Uppenbarligen är det hela ett missförstånd. Kan vi inte helt enkelt konstatera detta och strunta i det nu?

Instämmer helt! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B-O Gavne, Västerås

ATT BARA KONSTATERA ETT MISSFÖRSTÅND!

 

Å så sätta punkt för min debatt om Stefan som moderator. ….ja visst, om det nu HADE VARIT bara ett missförstånd.

 

–Men det är det ju uppenbart INTE. Bara att enkelt konstatera på vad Stefan skriver här ovan: Gavne vinner inget hos mig med hans påhopp på mig gång på gång. Tack för ert stora stöd härinne alla ni andra. Det glädjer mig att läsa. :-)

 

Förutom vad denna tråden har visat, det helt ruskiga med E-forum: ett omfattande och djupt förakt för oss som, inte sällan i förtvivlan, skriver våra datorbekymmer.

Alltså omfattande, hos de, ju bara en liten mängd likt proffs svarare här på forumet.

Förakt, t.ex. att inte ge mig förståelse för att jag BLEV kränkt; av Stefan.

..det är helt fascinerande, till skräck, att konstatera dessa stöd som Stefan får, grundat på att han har hjälpt den stödjande. –En tanke att dessa, skulle KUNNA komma att få uppleva Stefan som han har visat prov på mot mig. Som nämnde socialantropologen, signaturen verysmallharddisk, här ovan filosoferar kring, …den tanken finns inte hos dessa stödjandena: TJOSAN!!!!!!!!

 

Och så inte minst övermoderator Erik Junesjös ”första varningen” till mig; det angreppet har tagit rejält ..hur dumt det nu än är. Om mitt: ”ditt sätt att förmedla dina synpunker”. Min attityd som andra skriver om. –Att jag inte bara sväljer vad dessa likt proffs svararna säger. Att jag har mage till att ifrågasätta deras upplysningar och råd! –Jag undrar vad IDG-bossarna där borta i Boston tycker om detta synsättet. Till deras Mission: To enhance the quality of human life.

 

Å så Erik Junesjös snack om att jag gör personangrepp; observera att jag ALDRIG har utpekat Stefan som psykopat.

..för det kan jag ju absolut inte, som jag inte känner Stefan. För övrigt håller jag gärna med om att Stefan verkar verkligen kunna en hel del dator. Och att han också kan vara medmänskligt kärleksfull. ..som verkligen kan behövas i Helsingborg, ni vet där man benämner kommunen för ”stad”. Mjaaa, stadssnackandet är väl nu på rejäl återgång till kommun.

 

====

Det är möjligt, jag kan ju inte egentligen inte frågorna, att påpekandena av mig mot Stefans upplysningar till signaturen deralte63 –denne malöpågen som jag har god direkt kontakt med- i vissa delar inte är något klandervärt. Jag vet ju inte hur BIOS är vanligast inställt, jag vet ju inte hur lätt det kan vara att klicka fel till att någon inställning i BIOS:et för moderkortet faller bort; till att moderkortet därmed är kasserbart. Detta har jag bara blivit upplyst om, genom många olika inlägg som jag har läst.

Och den där webbadressen till BlackViper. –Va´ konstigt att när jag kopierar av adressen och lägger in kopian i Explorers adressfältet, blir det ingen-sida. Men att när jag nu klickar direkt på adressen i inlägget, ja då blir det resultat: …ett snudd fullständigt ofattbart för mig, och vi, som inte behärskar amerikanskan. …och nog? -ja, rätta mig gärna om jag har fel. Nog också svårt för den berörde dator-”idiot”:en .

 

Och tack Alexander Lund för upplysningen om vad plus/minus-tangenterna är för något. ..å som jag har funderat så på saken, å så nära som svaret ju bara låg.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter allt B-O Gavne skrivit i detta forum, så undrar jag som medlem i detta forum, om det är hans dator som behöver ha hjälp eller han själv?

Bara en fundering så där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
B-O Gavne, Västerås skrev:

Och så inte minst övermoderator Erik Junesjös ”första varningen” till mig; det angreppet har tagit rejält ..hur dumt det nu än är.

 

Du bör vara försiktig med att hoppa på folk som har större befogenheter än du i datorforum bland annat. Moderatorer och administratörer. Konsekvenserna kan bli allvarliga. Det har du redan råkat ut för. Erik har gett dig en varning, men det tycks du strunta i. Du bara fortsätter och hoppa på både mig och Erik.

 

Vore som att hoppa på din chef på jobbet. Konsekvensen kan bli att du står utan jobb samma dag eller dagen efter.

 

Du hänger upp dig på att jag hoppade på dig för att du kallade [ESC] "nollåtta" och att det var därför din tråd blev stängd. Tja, en av anledningarna men resterande är för din attityd mot folk som vill hjälpa dig. Dessutom gav jag dig möjlighet att bättra dig, men den möjligheten tog du inte. Jag varnade dig innan jag stängde din tråd.

 

B-O Gavne, Västerås skrev:

Å så Erik Junesjös snack om att jag gör personangrepp; observera att jag ALDRIG har utpekat Stefan som psykopat.

 

Det är hela din tråd som är ett påhopp. Att hänga ut mig med ditt struntprat om att jag ljuger och göra dig löjlig över mina råd som jag ger folk. Du har inte det minsta kunskap, vilket dina kommentarer bevisar och du är ny på Eforum. Skaffa dig lite mer kunskap innan du ger dig på folk som har både kunskap och erfarenhet på området. Var tacksam över den hjälpen du fått. Du lär inte få mera hjälp med den attityden du har och inte tycks ändra.

 

B-O Gavne, Västerås skrev:

.som verkligen kan behövas i Helsingborg, ni vet där man benämner kommunen för ”stad”. Mjaaa, stadssnackandet är väl nu på rejäl återgång till kommun.

 

Det heter sedan ett bra tag Helsingborgs Stad. Borde jag veta bättre som är född och uppvuxen i staden.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B-O Gavne, ta't lugnt och låt det bero.

 

Kanske någon gjort ett misstag eller inte.

Men låt det vara för denna gång.

Det är inte så viktigt.

 

Jag kan garantera dig, att om du fortsätter föda denna tråd/denna diskussion kommer du ej vara kvar här länge.

 

Återkom med dina frågor med raka enka ordalag utan ondöig broderier. Fyll på med detaljer, men inte för mycket. Saknar besvararen ifnormation kanske svaret uetblir eller kanske svararen frågar efter mer data. För mycket tezt/infromation i ett inlägg kan likvaäl innebära uteblivet svar eftersom frågan då kan bli otydlig.

 

En fråga, en tråd brukar jag säga till dem som korspostar. Det gäller i viss mån det omvända också.

En tråd, en fråga. Det gör det enklare att besvara och hålla ihop tråden. Sammanhänhande frågor ska givetvis inte spridas ut i många trådar.

 

/T

 

En av Eforums moderatorer

Efoum är en plats där vi hjälper varandra.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-19 23:25:59 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan vara ett klassiskt problem.

 

Att utrycka sig via internet är en konst.

 

"-Din idiot ;)"

 

och

 

"-Din idiot"

 

är inte samma sak. Även om du menade ditt urspungliga "nollåtta" inlägg som skämtsamt, så kan det uppfattas på ett annat sätt. Man kan egentligen aldirg veta hur andra uppfattar ens inlägg. Men "smileys" och små bokstäver brukar de flesta förstå.

 

Jag har läst några av dina inlägg. Jag uppfattar också dem som lite provocerande. Detta kan bero på att du är ny och inte kommit in i "jargongen". Så funkar det i princip i alla grupper i "the real life" och på internet. Kommer man in i en grupp i det verkliga livet och börjar gapa och skrika så blir man oftast inte uppskattad om det nu är en grupp som håller en seriös attityd.

 

Men det funkar lite så precis som i verkliga livet att får man hjälp bör man vara tacksam. Om saker missförstås så bör man förklara dem snabbt. Man kommer oftast undan med en hel del "ovettiga argument" och "påhopp" i en debatt (som här). Förmodligen för att om man deltar i en debatt får man räkna med mothugg. Däremot om man ger hjälp så ska man inte behöva räkna med det.

 

Så, om ditt "nollåtta" uttryck var mera skämtsamt eller menat på ett annat vis vet bara du. Men du borde ha gjort det tydligare att det var menat på ett sätt. Och när det missupfattades så tala om att det på ett skämtsamt sätt menat.

 

Om jag gav dig hjälp och du kallade mig "lappjävel" så skulle jag inte ge dig hjälp mera. Hade jag varit moderator hade jag stängt av dig.

 

Utan att alliera mig så vill jag säga att Stefan är en värdefull rersurs. Precis som eforum.

 

Jag tror Stefan och alla administratörer och moderatorer vet om vilket ansvar de har. De sitter på makt. Och maktmissbruk kommer att bestraffas både av de andra som sitter med makten och användarna. Internet är inte helt olikt det samhälle vi lever i. Faktum är nog att jag upplever Internet mera rättvist än i den verkliga världen (på flertalet sätt).

 

Nåja, ingen är perfekt. Jag har själv deltagit i flertalet debatter som är lite på gränsen liksom de flesta här på eforum deltagit i. Men jag tror att du kan försöka ta till dig den kritik du fått och respektera den. Det skulle jag i alla fall gjort.

 

//MVH Mindsleep

 

***NEJ TILL MJUKVARUPATENT***

Använder du en dator? i sånna fall angår detta DIG!

Det är upp till dig! EU beslutar i höst.

Läs:

http://www.ffii.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å så sätta punkt för min debatt om Stefan som moderator. ….ja visst, om det nu HADE VARIT bara ett missförstånd.

 

–Men det är det ju uppenbart INTE.

Kanske inte, men vad vill du uppnå med tråden? Vi har tagit del av dina åsikter och vet nu att du känner dig orättvist behandlad av en av Eforums moderatorer. Det är förstås synd eftersom vårt (moderatorernas) mål är att styra diskussionerna så att de inte spårar ur, men att synas så lite som möjligt (i egenskap av moderatorer). Ibland inträffar det missförstånd och misstag vilket gör att alla medlemmar inte känner sig rättvist behandlade, vilket är beklagligt men förståeligt.

 

Låt oss gå vidare, och diskutera andra frågor utan att fortsätta bråka och tjafsa i denna tråd. Att fortsätta denna diskussion leder ingenstans. Dina åsikter har blivit kända, vad mer kräver du?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

B-O Gavne, jag är ganska övertygad över att du är en intelligent människa som bara fått helt fel uppfattning om alla härinne. Stödet som Stefan fått har inget med någon segregering att göra.

 

Ingen sitter härinne och förringar någon, tvärtom. Ditt problem är nog att du inte vill se något positivt, du verkar helt enkelt ha förutsatt något och sedan projicerar du fram attityder som faktiskt inte existerar. En hel del bitterhet skönjer jag. Jag tycker du ska ge eforum en chans, så ser du nog så småningom att allt inte är så svart och vitt som du tror.

 

Vad sägs om en kompromiss, att du accepterar att du tagit i lite för mycket i en fråga som är rätt så meningslös i en värld full av riktiga problem och väljer att gå vidare med ditt deltagande här? :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan har mitt förtroende som moderator.

 

/Jetmoon

 

[inlägget ändrat 2005-03-20 13:19:54 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...