Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
B-O Gavne, Västerås

Ta bort Stefan som moderator!

Rekommendera Poster

Stefan håller INTE måttet som, ju knappt som människa. Han inte bara skriver strunt, han LJUUUGER också.

Här startade jag en debattråd, ”Vad är en recover-skiva egentligen?” (på Operativsystem/ Operativsystem, övrigt: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=688711), som kom igång rätt bra. Ja faktiskt var det just nämnde Stefan som direkt gav svaret på mina frågor. Vilket jag tackade för OCH! som jag är nyfiken, frågade jag efter lite mer kött på benen för mina frågor.

Och det blev ett härligt samtal med många skribenter; som säkert har gett alla besökarna av tråden värdefulla kunskaper.

-Och så skrev jag ett svar till en av skribenterna, med att jag läste på hans användarinformation att han presenterade sig som ”noll-åtta”. Och för att variera mig lite benämnde jag honom vid ett tillfälle för ”noll-åttan”.

-Varvid moderator Stefan skrev ett inlägg och bannade mig för att jag skrev ”tillmälen”, att jag körde en dålig ”attityd”, uppmanade mig att vara vänlig och hänvisade mig till E-forums regler.

-Jag blev ledsen, …jag blev förbannad! Inte minst av att klander kan man faktiskt förmedla utanför inläggen. –Å så var det uppenbart att som jag här använde benämningen ”noll-åttan” var det absolut inget tillmäle. …förutom alltså att den berörde själv benämnde sig ”noll-åtta”.

-Och det skrev jag i ett inlägg, med ett avsluta att: Nu till det verkliga livet. Saken var avklarad. ..jo, jag skrev att jag gott kunde få en flaska god likör som skadestånd.

Och Stefan höll käften på sig MEEEN, det kom inlägg, om saken, som alltså INTE ALLS hade med tråden att göra. –OCH! moderator Stefan lätt dessa inläggen, både bli fler och ligga kvar.

Tills jag publicerade mitt brev till över-moderator med klagan på förhållandena.

-Med att då skrev Stefan att han hade ”tröttnat på mitt tjafs”, att jag hade fått chansen till att ”uppföra dig”, men inte tagit tillfället i akt. Å så stänge Stefan tråden. Och nu är den borta.

-Mitt! tjafs! Att jag besvarade kritiken och sen var det stopp; för min del.

–Vad då att ha fått chansen, till att uppföra sig? Att jag klagar hos ägaren för E-forum.

-Att vara moderator i samtalen människor emellan, är viktiga grejer. Och alltså uppenbart klarar inte Stefan den detaljen.

[inlägget ändrat 2005-03-16 10:58:41 av B-O Gavne, Västerås]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När du kommer till e-forum (Och tro mig, här finns _bra_ kompetens gratis. Synnerligen ovanligt.) så kan det vara på sin plats att tänka på några saker.

Om jag, på min fritid, lägger ned tid på att hjälpa någon stackare med datorproblem så vill jag:

1. Att personen i fråga läser det jag skriver

2. Försöker förklara/formulera sina problem på ett koncist sätt

Efter att ha läst tråden du syfter till är finner jag det inte konstigt att din attityd irriterar många. I det läget bör du fråga dig om du är här för att få hjälp och därmed bör justera din attityd, eller om du kanske inte borde vara här alls...

Stefan är en utmärkt moderator och fullt kapabel.

Min $0.02.

/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inget att anmärka på Stefans moderering. Det brukar han sköta klanderfritt.

Men om man vill få hjälp på efroum, så måste man hålla en mer ödmjuk attityd. Att hjälpa till är något som vi gör helt ideelt, bara för att det är kul att kunna hjälpa andra.

Det brukar också finnas debatter på eforum om aktuella ämnen, där själva debatten är det man triggas av.

Jag tycker att din beteende och din attityd inte hör hemma på eforum. Jag kommer inte att debattera något mer med dig.

Vänligen

[Esc]

--

[Esc]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu tycker jag att du skall ge dig.

Du har en attityd i ditt skrivande som gör att folk reagerar, och upplever det som att du hoppar på folk.

Du vänder och vrider på allt, så att folk känner sig som idioter.

Det är inte första gången du gör på det viset, och när folk påpekar det för dig, vänligt i början och sedan med irritation, då går du till personangrepp.

Så gjorde du på PCSupport, bla mot mig.

Och jag var en av dom som anmälde dig, vilket ledde till att du blev avstängd där.

Nu är du på väg att göra samma sak här.

Lär dig istället hur man skall uppföra sig på olika forum.

Ett bra sätt är att läsa de regler som finns på de olika forumen, och att se lite i tidigare inlägg hur folk beter sig.

Ett exempel är när du SKRIVER ALLT SÅ HÄR!!!.

Det uppfattas som att du skriker och är allmänt otrevlig.

Det har du fått påpekat här, precis som du fick på PCSupport.

De regler, skrivna som oskrivna, gäller så väl dig som alla oss andra.

Så antingen får man anpassa sig efter det, eller lämna in datorn för service i närmsta datorbutik.

Med den attityd du har kommer du att få svårt med att få hjälp.

Personligen kommer jag aldrig att hjälpa dig, och jag vet fler som känner så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TACK TACK!

Jag tackar signaturen Mij här ovan för upplysningarna: att den här, som det så mycket sägs om för mig, ”attityden” som jag kör med, avser att jag …skriver versaler, som uppfattas som om jag skriker på er. –Fyfaeeen! vad det så enkelt. Då gör jag naturligtvis inte det.

Och sedan attityden att jag, vänder och vrider på allt, med den berörda frågan. Till att folk känner sig som idioter.

…mjaaa, benämningen ”folk” skall nog begränsas till, det folket som, kommer att känna sig som idioter.

Pga. att de går runt och inbillar sig veta allt. …till att veta, vad de uppenbart inte har en aning om! Som jag då krossar. -Förutom att andra uppgiftsmottagare, som alltså inte förstår det konstiga i svaren, ..kan drabbas alldeles åt helvete, att datorn -10 000 kronor- havererar.

Och detta, psykiskt sjuka fantiserandet, var ju legio på PC för ALLA:s forumsida.

…som helt visst PC för ALLA:s redaktion väl känner till. –Och alltså utnyttjar för sina företags ekonomiska intressen. –Alltså att PC för ALLA är medvetna om att det förs ut, på deras område, helt felaktiga råd till människor i knippa med sin dator.

…detta borde lagföras! Och det var ju också det som jag hade bestämt mig för när jag drev fram, att PC för ALLA tvingades betala en advokat för att, kunna ge en, nej, det var ingen förklaring som advokaten gav mig. Det var bara skitsnack.

Grejen är ju att man inte kan lita på våra domstolar. Att även om det är uppenbart att det körs, mycket dåliga råd på PC för ALLA:s forum, ..så får jag inte skadeståndet.

Och om folket på den berörda tråden ”Vad är en recover-skiva egentligen?” (på Operativsystem/ Operativsystem, övrigt: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=688711), kom till att känna sig som idoter. ..som jag vräkte på med tack:ar och härligt. …då är det rejält illa med detta folket.

-Men de´ e klart, som för denna märklige signaturskrivningen [Esc], som är jädrans bökig att skriva, att i hela sitt livs själ veta att ett inkommit program på datorn, aldrig nånsin, alltså bara inte kan, själv köra sig vidare in i datorn. ..å så har jag upplevt detta. -Ja då rasar ju ett helt liv för …vågar jag skriva noll-åtta:an, som han själv presentera sig med på sin användarinformation (//eforum.idg.se/popup/userinfo.asp?UserId=21395 ).

[inlägget ändrat 2005-03-16 12:16:06 av B-O Gavne, Västerås]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte vad det är för fel på dig.

Det är möjligt att det är din oförmåga att uttrycka dig i skrift som gör att du låter otrevlig och i det närmaste galen, isåfall är det naturligtvis beklagligt, men om du bara är ute efter att svära och skrika på folk som helt uppenbart klarar av att uppföra sig bättre så har du nog kommit helt fel.

detta borde lagföras! Och det var ju också det som jag hade bestämt mig för när jag drev fram, att PC för ALLA tvingades betala en advokat för att, kunna ge en, nej, det var ingen förklaring som advokaten gav mig. Det var bara skitsnack.

Jag tar tillbaka ovanstående, om det där är sant (om jag nu förstod dig rätt, du skriver rätt konstigt) så är du verkligen galen.

Man ska inte mata trollen men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite kul att se på samtidigt som jag vill påminna om att det finns regler på eforum:

1. Tänk på att hålla en öppen attityd och tolerant hållning gentemot dina medbesökare, kort sagt visa samma hänsyn som du skulle vilja att andra besökare visade dig.

2. Vårda språket. Tävlingar i förolämpningar, könsglosor och svordomar håller vi någon annanstans.

3. Tänk på att hålla dig till ämnet. De allra flesta här söker svar på sina frågor, lösningar på sina problem och kontakt med likasinnade. Svara, följ upp och förtydliga. Känner du att du har andra saker på hjärtat är det ofta bättre att starta en ny diskussion.

(från //eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8, det finns fler)

[inlägget ändrat 2005-03-16 12:45:30 av fhe]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
-Att vara moderator i samtalen människor emellan, är viktiga grejer.

Oj, vilka prioriteringar du måste ha i livet. Tycker mer det vekar vara en dagisdiskussion. för övrigt borde du nog kolla på ditt eget beteende också. Lätt att skylla allt på andra, men svårare att se att man själv kan vara en bidragande orsak. Varför inte släppa och gå vidare? Går du och tänker på detta hela livet? du har varit medlem i mindre än två veckor så du borde kanske hålla lite låg profil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
-Men de´ e klart, som för denna märklige signaturskrivningen [Esc], som är jädrans bökig att skriva, att i hela sitt livs själ veta att ett inkommit program på datorn, aldrig nånsin, alltså bara inte kan, själv köra sig vidare in i datorn. ..å så har jag upplevt detta. -Ja då rasar ju ett helt liv för …vågar jag skriva noll-åtta:an, som han själv presentera sig med på sin användarinformation (//eforum.idg.se/popup/userinfo.asp?UserId=21395 ).

Snälla B-O...

Som jag sagt två gånger så stör jag mig mer på din anttityd, än att du kallar mig noll-åtta. Det bryr jag mig inte om. Men å andra sidan har jag aldrig kallat dig för något som helst tillmäle.

1. Skriv så att någon mer än du själv förstår.

Jag har fått läsa detta stycke 3 gånger för att förstå vad du vill få fram. Men jag tror att du menar att en program visst kan installera sig själv.

En recoveryskiva kan ju autostarta. Men sedan krävs ett par knapptryckanr eller liknande för att slutföra hela processen. Det finns också med allra största säkerhet en Avbryt-knapp.

2. Om din 10.000 kronors dator havererar, så kan man antingen be om hjälp på eforum (i en vänlig ton). Det finns många som har fått hjälp att fixa sina datorer. Även de datorer som kostar 20.000 kr.

Men att få hjälp är ingen rättighet, vare sig här eller på PC för allas forum. Om du inte kan tillgodogöra dig de tips du får, och istället börjar klaga på de som försöker hjälpa dig. Ja då får du nog leta upp ett annat forum.

Skärp dig och skaffa dig lite normal hyfs! Om du fortsätter att spy galla om kring dig, så skall jag nog fundera på en paus från eforum, tills du har fösvunnit härifrån!

--

[Esc]

[inlägget ändrat 2005-03-16 13:10:51 av [Esc]]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det ständigt är fel på alla andra utom dig själv, borde inte detta vara en varningsklocka? Det har tydligen redan fått dig avstängd från ett annat IDG-forum. Borde inte varningsklockan bli riktigt stor, till och med?

Sättet du skriver på, och uttrycker dig, verkar störa folk. Det stör även mig. Rena kränkningar, saker som kan tolkas som pikar, syrliga sarkasmer och allmänna otrevligheter.

Noll-åtta-diskussionen tycker jag är löjlig, eftersom Esc har den benämningen på sig själv i sin användarinfo. Det var några som överreagerade där, tycker jag. Sen finns det ju olika sätt att klä in orden. Jag tycker att det inte gjordes på det smidigaste sättet.

--

Jocke

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ingen lust att spy galla i tråden så jag ville bara komma med en allmän kommentar kring forum. Självklart finns det aldrig en garanti för att de svar man får är korrekta, bra eller effektiva. Däremot lär man sig med tiden hos vilka skribenter det faktiskt finns väldigt hög kompetens och då värderar man för sin egen skull dessa högre. Det kallas källkritik och är A och O inom såväl anonyma som välkända media.

Vill man ha en garanti där man har mer lagliga möjligheter att få rätt när det blir fel får man anlita yrkesmän och betala därefter. Det vore ju just en snygg värld om det gick att stämma idella organisationer och individers frivilliga insatser vars råd ingen tvingar dig tillgodogöra dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Däremot lär man sig med tiden hos vilka skribenter det faktiskt finns väldigt hög kompetens och då värderar man för sin egen skull dessa högre. Det kallas källkritik och är A och O inom såväl anonyma som välkända media.

Dessutom finns ju poängsystemet på eforum som givetvis inte är någon garanti för någonting men det visar ju i alla fall att andra människor har varit tacksamma över hjälpen dom har fått, dessutom visar det att man inte ska lita på vad jag säger ;)

Förövrigt förstår jag inte varför man ens försöker få svar i ett forum som detta när man anser att kompetensnivån är kriminellt låg här.

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

B-O Gavne, Västerås!

Stefan håller INTE måttet som, ju knappt som människa. Han inte bara skriver strunt, han LJUUUGER också.

Till sådana här trådar brukar man väl skriva:

Mata inte djuren!

Du gör ju allt för att terrorisera folk och angripa folk personligen. Jag tar inte ditt skitsnack personligen. Väl är väl det. Du förtjänar en avstängning och jag hoppas du får det också.

Gnäll hos Erik om du ska opponera dig, men dit vågar du väl inte höra av dig för att du har din ursprungstråd emot dig. Kan ju säga att jag stängde inte din tråd utan anledning.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej B-O Gavne!

Som jag skrev i mitt mail till dig så bör du se över ditt sätt att förmedla dina synpunker om du vill delta i debatten här på Eforum. Dina direkta personangrepp i denna tråd tvingar mig att ge dig en varning. Det betyder att om du bryter mot Eforums regler en gång till så kommer jag att stänga av ditt konto.

För övrigt så anser jag att Stefan E är en utmärkt moderator och en av de största tillgångarna här på Eforum. Han har lagt ner hundratals timmar till att hjälpa användare här på Eforum utan att kräva något som helst i retur.

//Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej

är det någon som igentligen har studerat Big Brother ur ett socialantropologisk synvinkel?

Här liksom där finns det ett syndrom som bara finns hos Homosapiens.

Det är mej inte alls roande att se hur man här liksom hos denna

Serie av BigBrother går till rafinerande angrepp.

Jag ska nog säga så att jag var ute på hal is förra året och hjärncellerna

åkte kana riktigt ordentlligt.

Men jag fick både hjälp och stjälp men det hjälpte mest av allt.

Ska jag avrunda det lite så hjälp Moderatorn lite,hans attityd kan bero

på stress kanske vill han lite visa att han faktiskt är Moderatorn på

listan.vi kan alla behöva lite stöd då och då.

skriv ett privat brev och prata med honom istället.

här på listan kan vi delge oss av vad vi kan och vill

utan att gå till raffinerade angrepp.

puss

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
verysmallharddisk skrev:

Ska jag avrunda det lite så hjälp Moderatorn lite,hans attityd kan bero

på stress kanske vill han lite visa att han faktiskt är Moderatorn på

listan.vi kan alla behöva lite stöd då och då.

skriv ett privat brev och prata med honom istället.

här på listan kan vi delge oss av vad vi kan och vill

utan att gå till raffinerade angrepp.

Behöver inte visa upp någon styrkedemostration. Jag agerade som jag skulle göra som moderator. Att sedan en del personer överreagerar och känner sig trampad på tårna kan ju inte jag hjälpa.

Stressad är det minsta jag känner mig. Kan arbeta under rätt hög stress.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
[Esc] skrev:

Jag har inget att anmärka på Stefans moderering. Det brukar han sköta klanderfritt.

Men om man vill få hjälp på efroum, så måste man hålla en mer ödmjuk attityd. Att hjälpa till är något som vi gör helt ideelt, bara för att det är kul att kunna hjälpa andra.

Håller fullständigt med om detta.

Jag har bara positiv erfarenhet här i detta forum med så många hjälpsamma och vänliga människor.

:thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-DÄR FICK DU SÅ ATT DU HADE ATT TIGA!

Signaturen verysmallharddisk här ovan fick sitt rejäla svar, på sina fina tankar om vi människors svagheter. -Att Stefan har inga svagheter.

Som jag beklagar djupt, att denne utopia:are blev så dåligt förstådd. …sedan handlar det förstås också om att jag, förstår, var raffinemangen finns.

Låt mig enkelt få rekapitulera: att jag benämnde signaturen …hjälp! hur skriver man nu? [Esc], för ”noll-åttan”, som jag läste på hans Användarinformation, att han presenterar sig med. …sen är förstås frågan också om han själv vet om detta? Det är väl inte utan, som han uttalar sig här ovan, att man kan undra vad han känner till om sig själv.

Vilket, att jag benämnde [Esc] för ”noll-åtta”, moderator Stefan klandrade mig för: ”reagerar jag (Stefan) på din attityd. Du får nog vara lite vänligare och tillmötesgående om du vill ha hjälp. Jag tycker inte du ska kalla folk "nollåttor" och andra tillmälen här”, skrev Stefan.

Och jag blev ledsen ..förbannad. Att Stefan INTE skall ge sig på att kasta skit på mig, för vad skribenterna benämner sig för.

–Å så vad saken biff för mig, med att jag lämnade intermezzot och fortsatte med berömma Stefan för vad han berättade för oss.

Men intermezzot fortsatte ändå, med att några skribenter och Stefan själv, skrev skit om mig, som alltså inte hade med trådämnet att göra.

-Och Stefan lät skiten ligga kvar!

Du publicerade jag en klagan som jag hade skrivit till över-moderatorn.

Varpå Stefan skrev: ”Jag (Stefan) har tröttnat på ditt tjafs i den här tråden nu.

Du har fått tillfälle att uppföra dig, men du tar inte tillfället i akt.”

Å så stängde han tråden.

Och nu har jag bara redovisat saken, rakt upp och ned, här ovan på ”Öppet forum! Ordet är fritt ...”.

–Vad är det, Erik Junesjö här ovan, för ”direkta personangrepp” som jag därvid gör på Stefan.

–Har jag överhuvudtaget berört Stefans person?

Att jag endast berör Stefans –medvetna- gärningar?

-Det är jättetrevligt att Maryissa här ovan bara har positiv erfarenhet av E-forum, med så många hjälpsamma och vänliga människor. –Men däri kanske finns att, t.ex. när signaturen [Esh] förklarar för Maryissa -som [Esh] förklarade för mig- att aldrig någonsin installerar sig ett program automatiskt på datorn, alltså utan min egen vilja.

..så bara stoppar Maryissa in ett program på sin dator.

Som jag har gjort några gånger, med att det då bara rasslade till å så var programmet installerat och jädrans svårt att få bort.

Så förnekar Maryissa tillvaron om nu hon också drabbas som jag gjorde.

–Som jag inte förnekar. Att jag fortsatte och berätta att jag har upplevt program som automatiskt installerar sig.

…och signaturen [Esh] blev skitförbannad på mig: Jag ([Esh]) tänker inte försöka hjälpa dig något mer, jag tappar liksom sugen när du klagar på mina inlägg istället för att försöka förstå vad jag skriver.

Inte minst vill jag inte bra försöka förstå [Esh], med att om jag får erfara vad jag tidigare har erfarit, att datorn kraschar, som kostar sådant 600 kronor i timman, hos datorreparatören.

====

-JAG ÄR SKITFÖRBANNAD PÅ VÅRA SVENSK SPRÅKIGA DATORTIDNINGAR!

De har dålig facklig kvalitet, de skriver ofullständigt, de skriver fel, så att man inte förstår. –De tar datortekniken med en klackspark. …precis som över-moderator Erik Junesjö visar exempel på här ovan.

-VARFÖR BLIR INTE ANNONSÖRERNA SKITFÖRBANNADE?

Att de missar en stor marknad, av människor som inte kommer till förståelse med datortekniken. –Vad är det? uppåt flera miljontals svenskar som …knappt vågar röra en dator. Än mindre köpa; och konsumera.

Och jag vet väl vad jag talar om, som jag dagligen, på biblioteket i Västerås, träffar dessa rädda, dessa som inte konsumerar.

…å så att datortidningarna, tydligen inte fattar att också de själva skulle kunna sälja mer. –Men det är ju klart, när vi datorkonsumenterna förstår våra datorer bättre, förstår vi också, att datortidnings journalisterna är dåliga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
-JAG ÄR SKITFÖRBANNAD PÅ VÅRA SVENSK SPRÅKIGA DATORTIDNINGAR!

De har dålig facklig kvalitet, de skriver ofullständigt, de skriver fel, så att man inte förstår. –De tar datortekniken med en klackspark

Eh. Köp dem inte då. Punkt.

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför göra en stor grej av en bagatell? Även om Stefan skulle ha tabbat sig, vilket han av allt att döma inte gjort, så ger det inte dig moraliskt rätt att starta en hätsk oduglighetsförklaringskampanj mot honom. Stefan är en stor tillgång för Eforum och en outsinlig källa för kunskap, och hans kompetens som moderator kan inte ifrågasättas utifrån den stängda tråden. Det är inte alltid man får göra hur man vill....

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu föreslår jag att vi tar ett djupt andetag, och lugnar ner oss.

Det finns ingen som tjänar på att det fortsätter så här.

Folk har försökt att hjälpa dig ett antal gånger, svarat på dina frågor på olika sätt, ställt motfrågor med mera.

Men någonstans har det brustit.

Därför, tänk på följande:

1: Beskriv ditt problem så utförligt som möjligt.

Var beredd på följdfrågor om något är oklart.

2: Skriv inte hela meningar med stora bokstäver.

Som sagt så uppfattas det som att man skriker, och det finns inte

många som tycker om att folk skriker på dom.

Varken på forum eller annars.

3: Om du inte förstår ett svar, försök förklara tydligare.

Alternativt fråga vad folk vill veta.

4: Det namn som står vid "Av:" är det namn man har valt,

och följdaktigen det som skall användas.

Det har ingenting med ens beskrivning, eller presentation, att göra.

5: Försök att hålla dig till ett ämne i varje tråd, om det inte är så att

problemen hänger ihop.

Ett exempel på hur man inte skall skriva finns i din egen rubrik:

-DÄR FICK DU SÅ ATT DU HADE ATT TIGA!

Det är en del av det man bör tänka på, men inte i någon specifik ordning.

Vidare....

Jag tycker inte att det är rätt att klanka ner på alla skribenter i datortidningarna.

Det är inte lätt att förklara något så att alla förstår.

Att dessutom skriva det i en tidning måste vara ännu svårare, eftersom folk inte har samma möjlighet att fråga vad/hur man menar.

Därför är det ganska naturligt att det finns folk som inte förstår.

Därför finns det olika tidningar, med olika formuleringar.

Visst händer det att det finns fel i tidningarna, det är ju bara människor....

Det kan handla om tolkningar så väl som missuppfattningar.

För dom, precis som för alla andra.

Så mitt tips till dig nu, B-O Gavne, är att du startar en ny tråd.

Ställ en fråga, där du beskriver ditt problem så utförligt som möjligt.

Läs igenom de svar du får, och om du inte förstår, fråga vad dom menar.

Men håll dig till samma fråga till den biten är klar.

Och försök att vara lite mjukare i din framtoning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har väldigt svårt att förstå dina inlägg. Det krävs att man läser dem flera gånger för att vara någorlunda säker på vad du menar.

Alla medlemmar vill hjälpa till utan någon ersättning och alla är inte proffs vilket leder till att det blir en del fel. Det får man ta. Var trevlig så får du mer hjälp!

Angående dina problem med dator, däribland hårddisken som du inte fått igång efter två månader och ADSL-abonnemanget som du betalat för i 18 månader utan att kunnat använda det, vill jag säga följande:

Ta en promenad till Stadsbiblioteket i Västerås och låna en bok. Det är vad jag gjorde när jag började använda datorer och inte kunde så mycket. En bra bok på svenska heter ”Windows 98 for Dummies” och innehåller förklaring till väldigt mycket som du tydligen inte kan. En annan bok heter ”Om PC-datorer” och finns att köpa på Clas Ohlson för 89 kronor.

Slutligen: Bitar (i ett program) blir inte gamla och faller inte bort. Så länge programmet fungerar behöver du inte installera om. En recovery- dvs. återställningsskiva installerar aldrig något utan att du tillåter det. Det kan du vara 100 % säker på.

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
B-O Gavne, Västerås skrev:

-Det är jättetrevligt att Maryissa här ovan bara har positiv erfarenhet av E-forum, med så många hjälpsamma och vänliga människor. –Men däri kanske finns att, t.ex. när signaturen [Esh] förklarar för Maryissa -som [Esh] förklarade för mig- att aldrig någonsin installerar sig ett program automatiskt på datorn, alltså utan min egen vilja.

..så bara stoppar Maryissa in ett program på sin dator.

Som jag har gjort några gånger, med att det då bara rasslade till å så var programmet installerat och jädrans svårt att få bort.

Så förnekar Maryissa tillvaron om nu hon också drabbas som jag gjorde.

Förstår inte vad du menar, eller syftar på, kanske du kan förklara närmare ?

Jag tycker fortfarande detta är ett bra forum, och jag har fått mycket hjälp här.

Naturligtvis kan jag tänka själv när jag får råd om vad jag ska göra, och frågar, eller forskar vidare i saken, om jag känner mig tveksam.

Men som sagt, jag är mycket nöjd med detta forum, och det är därför jag stannar kvar.

Och jag håller fast vid att här är många vänliga och hjälpsamma personer.

Nu säger jag god-natt, återkommer imorgon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och förutom det Mij skrev: skriv inte så långa inlägg. Håller med om att det ska vara utförligt så man förstår men inte så man slumrar till när man läser det...

Jag undrar om nån har orkat läsa allt du skrivit i dessa trådar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

B-O Gavne, Västerås:

Med risk för att du får ännu ett utbrott så måste jag få reagera...

Vi och även du vet att du tappat ansiktet och dina fortsatta skriverier drar dig bara ännu längre ner i löljighetens avgrund. Varför du beter dig som du gör är det ingen som vet men jag för min del tror att du inte för dig själv kan inse att det finns saker som du inte förstår.

Och att det i ditt fall gäller datorer som är en abstrakt maskin. Och inte blir det bättre av att du istället för att fråga en gång till om vad vi menar i våra svar svävar ut i det blå på ett sådant sätt så det bara blir löjligt. Jag tror att det är fler än jag som sitter och småler bakom våra skärmar. :)

Vänligen: Bosse

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Ps: Du är trots allt välkommen med en bild till bildgalleriet.

Ps 2: Stefan och alla andra moderatorer är guld värda!

[inlägget ändrat 2005-03-17 02:59:17 av Bosse-i-skogen]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...