Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Help !!!!!


robert hjort

Rekommendera Poster

robert hjort

"min dator startar ej".Den går igång och hd-lampan lyser till(laddar) i ca: 5sek. sen händer inget mer.

det blir heller ingen bild på skärmen.

är det någon själ i detta land som kan tänkas hjälpa mig ?!?!??!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj !!

 

Vad har du gjort med datorn ??

 

jag känner igen det från när jag brände moderkortet hände samma sak !!

 

så frågan är vad du gjorde innan ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robert hjort

det jag har gjort är att jag satt in ett pc100 minne 64 mb istället för 2st 64mb ( vanliga )

men jag har haft problem ända sedan jag bytte md ( abitbe6-II ) typ fel som "windows skyddsfel" v.g. starta om datorn m.m.

 

vad gjorde du när det hände för dig ?!?!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe

 

jag gjorde nått klantigt uppgraderade biosen i windows miljö Hehe gick inte så bra ..:)

 

Hmm har du tagit ut minnerna igen ?

 

Hmm men det kan ju inte hända nått när du sätter in nytt minne hmmm prova att sätta in dom gammla igen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarmo Palomaa1

Win skyddsfel?

Kolla att IDE-konnektorerna sitter som de ska

efter dina byten!

Har du kommit så långt efter minnesbytet att du

kommer halvvägs in i Windows så bör minnet funka.

mvh Jarmo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robert hjort

....jag provade att sätta tillbaka dom(hd,minnen,cpu) i min "gamla" dator, och där funkade allt jättebra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robert hjort

jag har inte tagit lös dom.Jag kommer inte ens in i BIOS.utan hd´n blinkar till i ca: 3 sek sen är den stendöd. Jag tippar på att Moderkortet-ett Abit be6-II har lagt av ---- IGEN !!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm vad menar du med igen ???

 

Jag tycker att om man byter minne så ska inte ju moderkortet lägga av helt bara för det men med tanke på att du har fått skydds fel och att skärmen inte tänds så ....

 

Säker på att alla sladdar sitter i ?

 

dubbel kolla det hjälper om nu alla sladdar sitter i även i datorn till hårdiskarna etc

 

 

inte vänt på nån kabel ??

 

 

om allt är okej enligt det som står där så tror jag att ditt moderkort har gjort sitt och lämnat

denna planeten, hård dom men låter mest troligast ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter a.k.a. CountZero

Tjena.

Jag hade ett liknande problem... jag köpte mer minne och då vägrade Win 95 som jag körde då starta. Felet var att den gammla versionen av Win 95 inte kunde hantera mer än 90 Mb ram! Jävla junk säger jag.... DOS har aldrig klagat på för mycker ram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle W95 vägra starta om du sätter i mer än 90 mb, du får nog komma hem till mig och säga det åt min dator för det har den inte förstått...

 

Nej, jag tror du har fått det hela om bakfoten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"min dator startar ej. Den går igång och hd-lampan lyser till(laddar) i ca: 5sek. sen händer inget mer.

det blir heller ingen bild på skärmen.

är det någon själ i detta land som kan tänkas hjälpa mig ?!?!??!"

 

Verkar det som den går in i windows? Prova att jacka ur och in VGA kortet. Om du får windows skyddsfel så kan HDn vara påväg att lämna dig ;() Har en kompis som får sådana problem när han använder sin "silentdrive" en låda man sätter HDn i, det blir så varmt att man bokstavligt kan steka ägg på den.

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog tro att ditt nya minne är kasst. Det är viktigt att jordar dig när du jobbar med datorn stå helst med datorn på diskbänken. Annars är risken stor att du ger minnet en stöt(statiskelektrisitet). Om så nu är fallet så kan du glömma att använda det minnet. Åk tillbaka och byt ut det, dom vet ju inte om minnet var kasst innan eller hur? Windows skyddsfel behöver inte bero på att hårdisken är på väg att krascha. Det kan vara allt möjlig. Minne, moderkort eller CPU. Prova du att installera om först och främst. Skulle felet kvarstå så kan det vara någon hårdvara som är kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har en kompis som skulle sätta i lite mer minne. Minnet hade inte riktigt kommit på plats utan att han märkte det. När han slog på datorn hände inget. Han brände moderkort, grafikkort och strömaggregatet. Du kanske har lyckats med samma fast inte aggregatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

jag fick oxå upp medelandet windows skyddsfel när jag bytte plats på minnet.

enligt min support så skulle det finnas ett ställe i biosen där man tömmer hela ram minnet på data. efter det funkade det som det skulle.

 

min kompis fick liknande problem som dig när han nollställde cmos. han hade en athlon så efter att han nollstälde cmos fick minskade volten till 1.40 han höjde den till 1.6 och nu funkar den perfekt för honom.

 

sen det där med att när man sätter på datorn och inget händer, skärmen är svart och hd:n laddar i några sec. det har med ditt grafik kort att göra. du kanske råkade lossa lite på den när du öppnade datorn. prova att sätta tillbaka den ordentligt. annars kan du ju alltid stoppa in den i nån annans dator och kolla om det fungerar. piper det inget från din dator när du sätter på den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...