Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt Operativsystem Oblivion!!!


Mil

Rekommendera Poster

  • Svars 89
  • Skapad
  • Senaste svar
Henrik30000

Vad jag har förstått ifrån Mil själv så har han kommit fram till att det var ett lite för stort projekt vilket många redan påpekat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skiftnyckel

När jag läser vad jag har skrivit, så undrar jag om jag hade rökt på innan;

 

Självklart är detta inte bara prat utan projektet är i full gång och produkten är snart redo för att börja byggas.

 

Jag får väl erkänna artt jag höfta i lite, men jag har lärt mig otroligt mycket, genom att läsa på massor om hur olika operativsystem fungerar och har testat och lekt med, massor av Linux distributioner, Olika BSD och Mac Os X. Och nu vet jag mycket bättre om vad som ligger bakom ett framgångsrikt OS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virituella skrivbord finns med i alla nyare NT distar 2000 och XP.. kanske också i NT/3-4 och win 95/98/ME

 

den ligger under system mappen

men MS har valt att inte göra det allmänt känt utav någon outgrundlig anledning

 

läste det för ett tag sen.. ska kolla upp vad den heter (filen alltså)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rosenberg skrev:

 

...ska kolla upp vad den heter

osk.exe!

 

Finns också i Windows Vista.

 

 

________________________

 

Vista™ Ultimate 64-bit edition

Dualboot XPx64 SATA RAID 0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Mr Andersson

Hur gick det med detta projektet? Nån som hört nåt?

 

Några citat:

 

"Jag har i allafall tro det eller ej kommit på det ultimata operativsystemet som inriktar sig på enkelhet"

 

"Varför jag tror att jag kommer att lyckas är att jag vet redan exakt vad jag strävar efter vad som ska finnas och inte finnas "

 

"Som jag inte har berättat är att jag ska inte ensam bygga detta enorma projekt för som ni har sagt kommer det att ta resten av mitt liv och jag har ändå inte den kapacitet till det. Men oroa er inte. Jag tackar er för era förslag med utforskaren och white listen. Satt uppe hela natten för att lösa dessa problem och klockan 04.20 slog iden till och nu har jag löst whitelistan på det bästa sättet. Utforskaren är en idé som jag ska lösa idag och är inte ett stort projekt."

 

"Men jag har faktiskt tagit kontakt med en vd chef för eriksson i Indien som redan har hjälpt mig med att komma igång. Det finns ett litet kapital kvar som saknas men som enligt planen kommer att strömma in inom en snar framtid så att jag kan börja på projektet."

 

"Mitt os som går under kodnamnet Oblivion är avsedd för alla hemmanvändare. Senare kommer det ut nya system till företag etc. Men målet är att ge ut det till hemmanvändarna och ge Windows ett slag under bältet.

"

 

"Jag har den perfekta idén från min syn vinkel som också berör många.

"

 

Behöver jag säga mer?

 

Det är nu tre år sedan, vad har hänt?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Behöver jag säga mer?

 

Det är nu tre år sedan, vad har hänt?

Han insåg nog att steget från arkitektur till implementation inte alltid är så lätt (om det nu ens fanns ngn systemarkitektur från början, han var ju rätt ung om jag inte minns fel). Dock tycker jag numer att sådana "ta sig över huvudet"-tankar aldrig skall ses ned på, även om de ibland inte kan uppfyllas. Jag har ju insett att det var så jag själv började.

 

Med höga mål och blåögd ambition, så lär man sig mer än man någonsin skulle gjort om man valde att gå den vanliga svenne-vägen. Man kanske inte hamnar där man drömde om att hamna i livet, men många (som jag) ramlade nog ganska fint in i ett liv där man kan leva rätt gott på att utöva sin hobby.

 

[inlägget ändrat 2008-03-20 04:01:56 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Dock tycker jag numer att sådana "ta sig över huvudet"-tankar aldrig skall ses ned på, även om de ibland inte kan uppfyllas. Jag har ju insett att det var så jag själv började.

 

Du har alldeles rätt och jag började på ungefär samma sätt en gång i tiden. Stora ideer är bra, det gäller bara att ha förmågan att ro i land dem och det är långt ifrån alla som fixar det. Eller som man kan säga, en bra ide är aldrig bättre än hur den genomförs.

 

Med höga mål och blåögd ambition, så lär man sig mer än man någonsin skulle gjort om man valde att gå den vanliga svenne-vägen

 

Även här håller jag helt med. Om någon mer än man själv visste hur många idiotprojekt man gett sig in i, tom med enda syfte att lära sig mer, så hade man blivit idiotförklarad direkt.

 

Man kanske inte hamnar där man drömde om att hamna i livet

 

Ingen aning, jag har förhoppningsvis en stund kvar för att hinna dit.

 

men många (som jag) ramlade nog ganska fint in i ett liv där man kan leva rätt gott på att utöva sin hobby.

 

Hittills har jag inte haft den turen. Eller rättade sagt, jag vald för ett par år sedan att inte jobba med det jag var intresserad av. Det blev bättre än jag hoppades på. Mitt jobb gör jag på jobbet och jag är inte ett dugg intresserad av det på fritiden och min hobby gör jag hemma i den takt jag vill och utan krav på att jag måste dra in X kr per timme.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iböand undrar jag själv vart alla galna drömmar och ideer tog vägen... De fanns där för 20 år sedan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Problemet är att man har samma ideer nu som då... Men mer utveklade...

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 20 år sedan skulle jag revolutionera hela programvaruindustrin. Jag hade allt klart för mig hur det skulle gå till, jag visste exakt vad som saknades och hur det skulle lösas.

 

Så tänker jag inte idag.

 

Nu ser jag ingen universell lösning på problemet med den blygsamma återanvändningen av kod och att man måste vara programmerare för att kunna använda det andra vill man ska återanvända.

 

Samma ide finns kvar men den är belastad med så många problem att det inte känns lönt att spinna vidare på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...