Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

UPLOAD ???


Tok-Ronkan

Rekommendera Poster

Hej alla !!

Ja har ett problem angående min lina jah har 8/1 men får bara 8/o.4. ja har kör TPtest nu nästan dagligen å ingen ändring,Ja har ringt min ISP å dom säger att ja ska testa andra modem å att ja har första jacket. Så nu har ja testat 4 modem slitit ur alla jack utom det i hallen..ringt Telia(felia) å frågat dom men dom kan ju inte hjälpa mig för ja har ju inte deras lina å ja har ringt modemets tillverkare å fick en ny mjukvara som tar ADSL2+ men ingen skillnad på TPtest så ringde upp min ISP igen å frågade lite mer...dom började yrra om att det va många som körde TPtest just då kanske *doh* jag hade 2.5/1 innan å då funkade allt men sen ville man som alla andra att det skulle gå fortare så då tog jag 8/1 å helt plötsligt kunne ja int svara i telefonen så då köpte ja mitt Zyxel 660M-61 å sen dess har ja haft 0.4 i UL så nu undrar ja om någon där ute kan svara på vad som kan vara fel för min ISP vet inget å då menar ja INGET..skrattretande..konsumenverket nästa kanske ??

 

 

/Tok-Ronkan

 

[bild bifogad 2005-03-15 17:54:25 av Tok-Ronkan]

690088_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon skillnad på tcp och udp?

 

Det kan vara fel duplex.

 

Så här gör du för att ändra.

 

Välj egenskaper på nätverkskortet i enhetshanteraren. Ta fliken avancerat. Du får upp en lista med olika val. Media type är den du ska koncentrera dig på (heter så i XP och troligtvis samma i de andra med). Där kan du välja 10 full eller half duplex och 100 full eller half duplex.

Full duplex betyder att din dator kan kommunicera åt båda hållen samtidigt. Ta emot info samtidigt som den skickar.

Half duplex betyder att din dator antingen tar emot eller sänder data.

 

Det du ska försöka göra är att få duplexen att vara samma från din isp till din dator. Ett telesamtal till det bolag du har borde ge dig den informationen. Fråga vad modemet går på och ändra till samma i ditt nätverkskort. Vanliga Adsl brukar vara halv duplex. Dvs. 0.5/0.5 till 8/1 eller 10/1 uppkopplingar.

 

Ibland är det även så att datorer är idiotiska och det fungerar bäst om man har olika duplex på nätverkskort och modem. Men som sagt ska det inte vara så. Men det skadar inte att prova lite olika inställningar om det inte fungerar med det som man planerat.

 

Lycka till

 

/Jetmoon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...har testat runt lite....min isp ringde å en tekniker var vid stationen å han fick 1mbit på plats...så det är ju lustigt..dom micklade runt lite så det blev ju IAF 2mbit xtra till min DL så nu ligger den på 9mbit nästan men dock UL ingen förändring :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...