Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer versioner för Webbutveckling


Birkan

Rekommendera Poster

Att arbeta med webbsidor idag kräver stort tålamod gällande vad varje enskild webbläsare klarar och inte klarar, samt skillnader mellan de alternativen som finns idag, t ex mozilla firefox, ie, netscape mm.

 

Nu vill jag sätta ihop en burk som ska innehålla de olika webbläsarna, men jag vill även kunna använda tidigare versioner av Internet Explorer (det är tyvärr vanligt att stora företag väntar med uppdateringar, t ex 5.5 => 6.0). Att jobba med de olika IE versionerna är ingen lätt uppgift då Windows inte i första taget tillåter att man backar i versioner.

 

Är det möjligtvis någon som har kommit runt problemet med olika versioner av IE, och kan dela med sig idéer kring detta? Den bästa lösningen vore att få in allt i en och samma burk (t ex köra ett OS för varje version av IE), eller kanske har Microsoft en lösning som jag inte hört talas om för Webbutvecklare??

 

Jag har hört att det ska finnas en skiva från Microsoft med de olika versionerna av IE just för webbutvecklare, men kan inte bekräfta detta då varje supportärende (kontakt) med Microsoft kostar en slant.

 

/Birkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är väl att skapa flera virtuella windowsburkar på en dator, t.ex. genom att installera operativsystemen på olika partitioner.

 

Gamla IE-versioner hittar man väl enklast på gamla msdn-skivor?

 

--

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2005-03-15 11:05:30 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...