Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

disc copy helper?


smith and jones

Rekommendera Poster

smith and jones

 

Varför fàr jag upp att "programmet disc copy helper oväntat har avslutats" när jag försöker installera nàt pà datorn?

Spelar ingen roll vilken typ av filer det är.

Samma situation uppstàr om jag tex försöker öppna ett worddokument via dokumentet. Men öppnar jag det via programikonen funkar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smith and jones

Oohkeey.

Jag sitter i Schweiz med ett tillhörande tyskt operativspràk. Detta är den svàra första delen, sen "reparera diskrättigheter" och "gör om dina prebindings", ehh, jag e liksom - en användare... Och har använt OSX pà Mac i ca tre dagar. Hade det varit en PC hade det varit annorlunda, dom käkar jag till frukost!

Sà gàr det att utvecka...

Vore jädrigt tacksam!

 

//JJ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, för att reparera diskrättigheter så använder du diskverktyget eller "disk utility" som du hittar i mappen utilities som ligger i applications eller på svenska /program/tillbehör/ programikonen ser ut som en hårddisk med ett tillhörande stetoskop. Öppna programmet, klicka på den disk du vill reparera (macintosch HD) klicka sedan på kanppen "reparera skivbehörigheter" eller vad mostavarnde knapp kan tänkas heta i den schweiziska varianten av panther.

 

Reparerar prebindings får du göra från terminalen som du cockå hittar i mappen /applications/utilities/. Öppna terminalen och skriv:

 

sudo update_prebinding -root /

 

du kommer att bli tillfrågad om ditt lösenord och sen är det bara att vänta och hoppas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...