Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digitalt utgång?


Viper

Rekommendera Poster

Jag har beställt ett Logitech Z-5500 5.1 Thx / 500w Rms. På den finns det en digital koaxial ingång. Vad finns det för bra ljudkort med en sådan utgång, och minst 5.1 Surround ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att Creative Audigy 2 Platinum eX har "coaxial digital I/O" men det är ganska omständigt att köpa ett dyrt nytt ljudkort bara för en kontakt.

 

På komplett.se står det i specifikationerna för Z-5500:

1 x 5.1-kanals ljudingång ( minitelefon stereo 3,5 mm x 3 )

 

Det är väl utgång för front+center, back och sub eller hur det nu funkar.

Vet iaf att det finns inbyggt på antagligen nästan alla ljudkort som är inbyggt i moderkortet nu för tiden. I alla fall om moderkortet är mindre än 2 år gammalt.

Alla nforce2 och senare moderkort borde iaf ha det eftersom mitt nforce2 har det. Bara att man måste byta om mic kontakten till sub eller hur det nu va.. Står i manualen om du har sånt chipset på ditt moderkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frozen_dude

Om man skaffar ett SoundBlaster Live! (dom nyaste bör funka) så kan man köpa en speciell adapter för digital utgång, den ser ut som en vanlig audiokabel med ett 3,5mm monojack på ena sidan och rca-kontakt på andra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ett par Z-5500 och med mitt audigy 4 pro så har jag vanlig 3x3.5mm stereo, digital optisk samt digital coax, jag har 3x3.5mm samt optisk inkopplat men använder 3x3.5mm mest eftersom det är endast den som stödjer "riktig" surround (för spel och dyl) med 6 ch direkt, för att få något liknande med optisk så måste man välja PLII som inte riktigt är samma sak, det funkar visserligen med musik och film, men det beter sig udda i spel.. brusnivån mellan dom två hör jag knappt skillnad på.

Audigy serien med brakeout är att rekomendera, förutom att det låter bra och är enkelt att ratta med så följer en fjärrkontroll med som är väldigt behändlig när man sitter i filmsoffan.

 

i övrigt så är jag väldigt nöjd med mina Z-5500, dom låter väldigt bra (och högt tycker min granne) ;D :D :D

 

[inlägget ändrat 2005-03-16 01:42:32 av Xancerman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...