Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken ska jag välja?


laetitia

Rekommendera Poster

...av dessa bägge bärbara

 

Acer TravelMate 4602WLMi

 

(Siemens) AMILO M1420

 

Prestandan ser för mig som lekman likvärdig ut...

 

Acern är marginellt dyrare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle välja Fujitsu, med reservationen att den levereras med XP Home och inte Pro. Vi använder mestadels Fujitsu i vårt nät på jobbet och de är pålitliga, tysta datorer. Acer har vi köpt några på sista tiden, och jag upplever dem som väldigt stabila och bra också. Något mera högljudda, dock. Acer har bättre tangentbord, skärmarna likvärdiga, Fujitsu känns mera gedigen i konstruktionen om du ska bära den mycket. Fujitsu har bättre garantier också, glöm inte den delen när du tittar på priset.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Izzy mastermind

Du menar väl inte Amilo 1425?!

 

För 1420-modellen är flera tusenlappar dyrare än 4602 fast den bättre amilo 1425 är i samma prisläge, kanske för priset är från "den äldre skolan", dock inte bättre...dock något som båda dock verkar sakna är bluetooth...fast man kan ju köpa adaptrar/usbpinnar för detta...

 

men om du verkligen menar amilo 1420 och inte 1425-modellen så är den och acerdatorn rätt lika i det mesta..grafikkortetes ram-storklek för skillnad om du spelar spel o dyl på den...och att acern har gigabit ethernet....och XP pro dårå..kan kosta några slantar xtra att uppdatera om du behöver pro-versionen

 

men dock en sak som gör prestandamässigt skillnad är att acern har 2MB LV2-cache på processorn..som gör lite skillnad när det kommer till vissa saker..men dom är rätt likvärdiga..på papper...det är väl att letar runt efetr recensioner på google elr dyl efter dem båda i vilket fall som helst...och om du kan känna&se på dem...så gör det...ha även garanti och sånt i tankarna när du väljer...det är rätt stor skillnad på 1 års inskicksgaranti och 3 års hämtservice-garanti....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...