Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filma datorskärm


Calle2

Rekommendera Poster

Jag behöver filma datorskärmen i Windows och även i Bios, men jag har inte någon TV-ut på mitt grafikkort.

När man filmar med dv kamera (digital) på skärmen så blir det flimmer (oberende av hur högt jag ställer uppdateringsfrekvensen).

 

Är det någon som har någon lösning på detta problem, t.ex. något program som klarar att föra över datorbilden (till t.ex. avi), något kort som lämpar sig för detta ändamål, eller någon annan lösning på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 month later...

Ett förslag är att du skaffar en scanconverter som du kopplar till datorns grafikkort som i sin tur skapar en signal som går att visa på ex. en TV.

 

Då är det juh bara att mata denna signal in i ett capture-kort på en annan dator (eller en videobandspelare) och spela in BIOS-setup:en å allt annat spännande ;)

 

Om du ställer in datorns svepfrekvens till 50Hz (vilket ofta är svårt beroende på drivrutin å skärm) å filmar detta så borde det inte flimra. Dock kan du juh oftast inte välja såpass lågt värde i ex. BIOS-setup:en om du ens kan välja svepfrekvens där. (Ja, på vissa moderkort kan man faktiskt det ;p)

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...