Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte få igång den!!


Apo_D

Rekommendera Poster

hej

 

har försökt nu i ett par dar med att koppla ihop två datorer men inte lyckats.

min fråga är när jag kör kunfigurera nätver, vilken anslutningsmetod ska jag välja? använder korsad kabel, dom ska inte kopplas till internet, vill bara överföra några filer. har samma arbetsgrupp, kan pinga till varandra, har installerat netbios, men kan ej få det att funka....

använder windows xp på båda.

 

kan någon berätta för mig hur jag skall göra om det är något jag glömmer, kan inte så mycket. kan va något som är själklar för er men inte för mig

 

tacksam för hjälp

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fråga är när jag kör kunfigurera nätver, vilken anslutningsmetod ska jag välja?

 

Prova om det funkar med alternativet: Den här datorn tillhör ett nätverk som inte har någon Internet-anslutning. ( Under fliken "Annat")

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har kört guiden, den här datorn tillhör ett nätverk som inte har någon internet-anslutning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Om du går till kontrollpanelen/Administrationsverktyg/Lokal säkerhetsprincip/Tilldelning av användarrättigheter/ och dubbelklickar på "Neka tillgång till den här datorn från nätverket". Om någon av dina datorer finns här så är det bara att ta bort dom. Kolla även "Neka lokal inloggning"

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad betyder det när det står

 

Neka lokal inloggning SUPPORT_388945a0,Gäst

Neka tillgång till den här datorn från nätverk SUPPORT_388945a0

 

Jag menar att vem är det ((SUPPORT_388945a0,Gäst)),((SUPPORT_388945a0))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad SUPPORT_388945a0 betyder. Det står samma sak hos mej. Prova att ta bort Gäst från "Neka lokal inloggning". Det kan funka.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...