Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hackar...


Paavan

Rekommendera Poster

Min dator "hackar" med regelbundna tider. Går kanske ca: 10 sek sen hackar den till. Även om jag inte kör något program. Jag öppnade aktivitets hanteraren och kollade under "prestanda" och CPU användarhistoriken hoppar från 2% till 100% titt som tätt även när jag inte gör någonting på datorn. Har nyss installerat win xp pro och har uppdaterat windows fullt. Har även installerat en ny hd "Maxtor 250 Gb 16 Mb cache ATA 133" (körs dock med ata 100). Har bifogat bild på cpu historiken. Skulle gärna ta emot tips om vad jag ska göra för att lösa detta.

/Jonas

 

 

[bild bifogad 2005-03-12 14:47:28 av Paavan]

[inlägget ändrat 2005-03-12 14:48:30 av Paavan]

688806_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I aktivitetshanteraren har du ju en flik som det står processer på. Ha den fliken öppen och titta vilken process som ger ett hopp till 100%

Det kan hjälpa till att se om det är nåt program som gör nåt som får datorn att hacka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Tror jag har lokaliserat problemet. Bitcomet som jag använder för torrent nedladdningar är nog boven. Den hoppar inte upp till 100% men 50% ibland och när jag stänger ner bitcomet så uppför sig datorn normalt. Ska prova lite mer men tack för tipset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...