Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kristna homohatare


DIFference

Rekommendera Poster

Något jag irriterade mig på nyligen är att man la ner åtalet

mot pastorn Åke Gren

 

 

Sista ordet är nog inte sagt i det målet,eftersom riksåklagaren beslutat

sig för att söka prövningstillstånd i Högsta domstolen,men byråkratins

kvarnar mal ju som bekant ganska långsamt,så det dröjer förmodligen

några månader innan RÅ får svar.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-12 22:29:55 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara göra ett inklipp här....notera....gör inte en generalisering av alla kristna....jag säger inte att du gjorde det....men jag känner en del pingstare och kristna som inte är så...Det finns något i bibeln som säger typ:

"Det är inte din sak att döma. Respektera alla männsikor", så står det inte exkat....men typ.

 

Så please....gör inte en generalisering. Det finns även "kristna" som hävdar att svarta är ohyra och ska utplånas...de är även kända som "Ku Klux Klan".

 

Det finns muslimer som anser att koranen säger att man ska utplåna alla "otrogna". Jag känner dock få muslimer som lever efter detta.

 

"Generalisering är av ondo"

-Mindsleep 2005 ;)

 

Allt, jag hade att säga om detta.

 

//MVH Mindsleep

 

***NEJ TILL MJUKVARUPATENT***

Använder du en dator? i sånna fall angår detta DIG!

Det är upp till dig! EU beslutar i höst.

Läs:

http://www.ffii.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne jag syftade bara till de som tänker så :) I synnerhet till artikeln i fråga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns muslimer som anser att koranen säger att man ska utplåna alla "otrogna". Jag känner dock få muslimer som lever efter detta.

 

Det är mindre känt men enligt islam tillhör judar och kristna inte de otrogna eftersom de alla tre tror på samma bok och gud. De otrogna var de som trodde på flera gudar och dyrkade deras statyer.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnade på en föreläsning av dendär "gubben" som hade programledarskapet i "Bästa Språket". Fredrik eller vad han nu heter...

 

Han sa att "homo" respektive "hommo" var "felanvänt" i det svenska språket. Hans förklarning var oerhört trovärdig. Och när jag tänkt efter så stämmer den: Hommo respektive homo.

 

Homosexuell borde innebära att man har sex med människor. Hommosexuell med likkönade. (Ej att förväxla med nekrofili!)

;-)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mor letade efter ett dass i St. Peterskyrkan, då påven var där..

Hon "gick fel", och schweizergardet spärrade bokstavligen vägen för henne med sina lansar. Morsan är dock inte "lättskrämd", så hon pekade på dassdörren "där borta". Då blottade sig schweizergardet och visade sina M-16 som de hade under sina medeltida kläder...

 

Har en bild på detta någonstans.. MÅSTE leta!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnade på en föreläsning av dendär "gubben" som hade programledarskapet i "Bästa Språket". Fredrik eller vad han nu heter...
Du menar "Värsta språket" respektive Fredrik Lindström.

 

 

Han sa att "homo" respektive "hommo" var "felanvänt" i det svenska språket.
Det är mycket möjligt att han sa det, men det betyder inte att det är sant ;) Det är överhuvudtaget fånigt att säga att ett ord används "fel". Om bruket är allmänt spritt och folk förstår vad man säger är det märkligt att kalla det felaktigt bara för att betydelsen inte stämmer överens med ordets etymologi. Det är som att säga att det är felaktigt att använda ordet "rolig" annat än som synomym till "lugn" och "fridfull".

 

Hans förklarning var oerhört trovärdig.
Vilket inte betyder att det är sant ;)

 

Och när jag tänkt efter så stämmer den: Hommo respektive homo.
Nu hänger jag inte riktigt med? Varför är "hommo" bättre än "homo" som translitterering av det grekiska ordet för människa?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga i kråksången är att orden "används fel":

homo respektive hommo.

 

Själv riktar jag min sexualitet till kvinnor av min egen art. Rent "vetenskapligt" borde jag alltså vara sexuell av något slag, men homo eller hommo?

 

(Jag är man, om någon nu skulle tveka.)

 

Homo Sapiens Sapiens är latin för människa.

Hommo är grekiska för "lika".

(Gillar ni inte det, klaga inte på mig.. Jag är oskyldig, dock inte oskuld.. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Själv riktar jag min sexualitet till kvinnor av min egen art. Rent "vetenskapligt" borde jag alltså vara sexuell av något slag, men homo eller hommo?

 

Heterosexuell i så fall, såvida du inte syftar på något annat.

 

http://www.aftonbladet.se/vss/ledare/story/0,2789,336222,00.html

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske varit otydlig, och jag lyckades hävda att "homos" är grekiska för "människa" istället för "samma", så jag försöker igen:

 

Hur resonerar du när du hävdar att homo- borde skrivas med två m?

 

Det grekiska ordet för samma är typ (omega)(my)(omega)(sigma). Detta brukar translittereras till latinska bokstäver som homos. När ordet används som prefix faller s-et bort, dvs det blir homo-.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på det?

-Tänk på att grekerna själva inte kan enas om att stava grekiska..

(De liknar norrmännen där!)

 

Jag litar på Fredrik, jag!

 

 

Homo=människa (latin)

hommo=lika. (grekiska)

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-13 20:57:51 av virtuosen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta bland homohatare är ju att de egentligen bara retar upp sig på homosexuella killar. Homosexuella tjejer, tror de (homohatarna) att de kan omvända, bara de träffar en "riktig man", fast det är ju kanske samma killar som tror att alla tjejers högsta önskan är en trekant...

 

Nej som sagt jag kan inte förstå att man över huvud taget kan uppröra sig över vem någona annan människa har sex med. (Såvida vi håller oss bland vuxna människor som vet vad de ger sig in på, altså inte pedofili eller våldtäkt).

 

 

--

[Esc]

(...har inga som helst fördomar om folks sexuella läggning...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...