Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kristna homohatare


DIFference

Rekommendera Poster

http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,616110,00.html

 

Vad är det för fel på vissa "grupper" egentligen? De kan väl sköta sitt eget och skit i andra. De har ju grova psykiska problem.

 

Jag är inte homosexuell själv, och ingen förespråkare för homosexualitet. Men jag tycker att det är upp till var och en hur de vill leva och känner de att de tycker om samma kön mer än det motsatta och trivs bättre med det så ska de självklart få leva så.

 

Punkt slut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl heller inte så att det är något man väljer, det är ju en del av en själv. Man väljer mellan en röd eller blå tröja, men man väljer inte sin sexualitet.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en fråga jag ställt mig också, många gånger. Såna här människor är nog inte starka nog att skaffa sig en egen identitet utan måste ha en "vi och dom" mentalitet för att kunna existera. Dom har fått det här med homosexualitet på hjärnan såpass att deras existens bygger på att homosexuella finns att hata. Man undrar ju ibland om det är det psykologiska termen "projicering" som spelar in här; att dom [homosex-hatare] undermedvetet ser nånting i den homosexuella som dom själva har men inte tycker om. Man funder ju efter att man ser hur mycket energi dom måste använda för att upprätthålla detta hat och stå emot vanlig logik.

 

Det faktum att dom använder gamla testamentet som grund för sitt hat, samtidigt som dom kallar sig kristna, säger ju lite om deras mentala tillstånd eller åtminstånde att dom inte förstått vad dom läst i nya testamentet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Man är född med sin sexualitet. Förutom de få som "blir" homosexuella. Men jag tycker de ska få vara det om de vill också :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Gud skapade Adam och Eva i paradiset.

Idag skulle det kanske bli Adam och Adam också. :-)

 

Homosexuell är något som växer fram under ens uppväxt. Du dras till det egna könet mer än till det motsatta. För det ska du inte bli hatad för att du är åt fel håll, tycker jag.

 

Ser du rosa elefanter tillräckligt många gånger, så ser du dem inte längre.

 

Vi människor är lite underliga på det sättet. Djuren dras till det motsatta könet. Har inte sett hanhundar som dras till varandra t ex.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homosexuell är något som växer fram under ens uppväxt.

 

Tror det är vanligare att man föds som det. För visst brukar jag väl undra hur fasen en kille kan vilja ha en kille... :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
För visst brukar jag väl undra hur fasen en kille kan vilja ha en kille... :D

 

Samma här. :-)

Det är kanske för att vi inte är homosexuella, så att det blir märkligt på det sättet.

 

Homosexuella tänker kanske samma om oss som dras till tjejer.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi människor är lite underliga på det sättet.

 

 

*edit*

Sorry stefan, jag gick upp i varv i onödan, du var ju inte den jag trodde (en annan här på eforum) så jag tog bort texten.

 

[inlägget ändrat 2005-03-12 15:51:12 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi människor är lite underliga på det sättet. Djuren dras till det motsatta könet. Har inte sett hanhundar som dras till varandra t ex.

 

Där har du fel! Homosexualitet är faktiskt mycket utbrett inom djurriket och visar bara att det är en naturlig avvikelse i våran förunderliga natur. Tänk vad tråkigt om alla vore likadana. Som med alla människor som hatar en annan grupp av människor bara för att dom har någon speciell tillhörighet. Tex rasister, homomotståndare radikala feminister (manshatare?) mm. Jag känner ibland att dessa människor bara går och bär omkring på en massa hat som dom måste få ur sig, de är alla av samma skrot och korn tror jag.

 

Själv har jag svårt att ta arga människor på allvar. Brukar bemöta dom med ett leende, oftast blir dom annu argare då men då kan jag knappt hålla mig för skratt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Djuren dras till det motsatta könet. Har inte sett hanhundar som dras till varandra t ex

Tja, djur begår homosexuella handlingar under vissa omständigheter, t.ex när de pga yttre omständigheter under parningssäsong förnekas "tillgång" till det motsatta könet. Djur som ex. hundar, som ofta inte får umgås med andra hundar överhuvudtaget använder även andra objekt för att leva ut sin parningsinstinkt (ex. skor, soffkarmar osv.)

 

Det hela handlar enligt de flesta artiklar jag läst i ämnet enbart om ett instinktivt beteende och inte homosexualitet i den bemärkelse vi oftast använder den om människor, där vi talar om känslor och sexuell dragning.

 

Nå, det var väl lite väl off-topic kanske.

 

Vad gäller trådens ämne, så vad kan man säga? Det är ju tyvärr inte bara högerradikala kristna som har dessa typer av åsikter, utan även "normalt" religiösa människor. Deras jidder om rättesnören hit, guds ord dit och högst lösryckta tolkningar och citat ur bibeln gör mig rätt mörkrädd.

 

Påven ser jag dessutom som en högst tveksam entitet att tillåta i ett modernt samhälle som strävar efter jämlikhet, speciellt filuren som sitter på posten för närvarande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

EDIT: Oki, jag förstår vad du menar nu. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

[inlägget ändrat 2005-03-12 15:53:59 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med det?

 

Det var bara en parallell. En tanke/fundering inget annat.

 

Jo jag förstod det för sent, sorry.

Religion ligger mig "varmt om hjärtat" så jag reagerar med ryggmärgen lite för ofta :)

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-12 15:54:35 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Där har du fel! Homosexualitet är faktiskt mycket utbrett inom djurriket och visar bara att det är en naturlig avvikelse i våran förunderliga natur.

 

Aha, det trodde jag inte. Man lär så länge man lever. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Pentti H skrev:

Jo jag förstod det för sent, sorry.

Religion ligger mig "varmt om hjärtat" så jag reagerar med ryggmärgen lite för ofta :)

 

Tydligen lika "farligt" att diskutera som politik. :-)

Lätt hänt att folk blir ovänner i sådana diskussioner.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Man blir inte homosexuell över en natt,sin sexaulitet är nåt

man föds med. Jag är själv inte homosexuell, men min bästa

kompis är det,en reko kille på alla sätt.Skulle aldrig drömma

om att säga upp bekantskapen med honom p.g.a att han

är homosexuell.

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homo=människa

Hommo=samma, lika

 

Så homosexuella är alltså alla som "vill göra det" med Homo Sapiens.

Hommosexuella är de som "vill göra det" med samma kön som man själv äger och är innehavare av.

 

Är det bara jag i hela världen som har läst latin och grekiska??

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påven är statsöfverhufvud i Vatikanstaten. Han har alltså ett eget samhälle..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sexualitet föds man med, och sexualitet är också något man utvecklar genom livet. (Första skamlaget på högstadiet som fjortis skiljer sig ganska mycket med nuvarande versioner... Exempelvis..)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud skapade Adam och Eva i paradiset.

Idag skulle det kanske bli Adam och Adam också. :-)

Naturligtvist skulle de föda upp en massa ungar och bilda familjen Adams.:)

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi människor är lite underliga på det sättet. Djuren dras till det motsatta könet. Har inte sett hanhundar som dras till varandra t ex.

 

Hade de inte problem med sjölejon/pingviner/whatever på Zoo i Bremerhaven som var honosexuella. De hämtade en hona från sverige som skulle göra om dem straighta men det gick visst inte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade de inte problem med sjölejon/pingviner/whatever på Zoo i Bremerhaven som var honosexuella. De hämtade en hona från sverige som skulle göra om dem straighta men det gick visst inte...

 

Fan va tufft :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något jag irriterade mig på nyligen är att man la ner åtalet mot pastorn Åke Gren.

 

Lagen om hets mot folkgrupp verkar ju vara fullständigt meningslös i praktiken.

Är man religionsutövare så är det tydligen helt ok att ge sig på t.ex. homosexuella.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du läst för grekiska där man translittererar det grekiska ordet för samma med två m? Det är väl inget fel i sig, men jag har bara sett att man skriver "homos", eller "homo-" (som prefix). Till exempel:

http://g3.spraakdata.gu.se/osa/show.phtml?filenr=1/97/24783.html

 

För övrigt kan man ju fråga sig vad det har med debatten i övrigt att göra. Det är rätt vanligt att ords stavning, betydelse och användning förändras över årtusenden...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... men i den mån påven, hans kardinaler och schweizergardet utgör ett samhälle så kan det väl knappast beskrivas som modernt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

zerblat & virtuosen: Med samhälle menar jag hela världen, eftersom Vatikanen har ett sådant inflytande över en världsreligion som det har. Påvens inflytande över katolikers faktiska värderingar är ganska starkt på många håll, inte minst på prästerskapet runt om i världen, som sedan predikar vidare den trångsynta världssyn som importerats från Vatikanen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...