Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilka leverantörer finns det?


Mattias C

Rekommendera Poster

Överväger att säga upp mitt fasta teleabb och gå över till ip-telefoni.

Ringer ganska lite så det är mest för att folk ska kunna nå mig utan att ringa mobilsamtal. Har tittat lite på tele2s tjänst, verkar prisvärd 699kr för telefonidosan och sen ingen månadsavgift samt att man kan ta med sig sitt nummer.

 

Rix telecom har en tjänst såg jag, men 75kr/mån är en del eftersom jag inte riger så mycket själv så tjänar jag inte in så mycket på fria sverigesamtal.

 

Digisip finns ju också, men då kostar ju dosan en hel del och man kan inte ta med sig sitt nummer.

 

Vad finsn det fler för operatörer?

Krav:

1. låg månadsavgift (även om samtalspriserna inte blir så låga då)

2. ska erbjuda/stödja analogadapter "telefonidosa"

3. erbjuda nummerportering av gammalt nummer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma "telefoniprofil" som du, och nu när jag snart flyttar så står mitt val mellan just TELE2´s IP-telefoni och COMHEM som bara har några tior i månaden + att man kan ha två telefonnummer för 75kr.

Det andra numret kan man ha för jobbet :)

 

Men annars är ju TELE2´s det bästa för en lågringare som en annan.

Frågan är ju bara hur länge dom kommer att ha den varianten, dom kan ju inte tjäna mycke pengar på den :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letade lite själv och hittade denna fina sammanställning hos vår kära post och telestyrelse: http://www.pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId=2131

 

Hittade några som heter Phonelink www.phonelink.se

Ungefär samma priser som tele2 fast riktig sip som man kan välja mellan telefonidosa och iptelefon, dessutom fanns vidarekoppling (då kan man ju vidarekoppla till mobilen om bredbandet skulle gå ner)

Men nackdelen var att de hade en minimidebitering på 49kr/mån men det kan man väl stå ut med eftersom man ändå ringer för några tior i månaden.

 

Är det någon som har erfarenheter av dem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
ericssonanders

Också intresserad av IP-telefoni. gammal tråd det här men försöker ändå! Fick ett samtal där jag kunde få sänkt abonnemang från Telias till voicephone eller vad de nu hette. Men, då kom jag att tänka på IP-telefoni som måste ha mognat en hel del under tio års tid. (Herre gud, har det gått så lång tid???)

 

I alla fall, På Comviq står det att anslutningsavgiften är 69 kronor inkl telefonibox. På ett annat ställe står det 699 kronor. Kanske är en tryckfelsnisse? 69 kronor sedan i minidebitering alternativ Kompix abonnemanget som alltid kostar 69 kronor per månad och då ringer man gratis inom sverige (fast) och till tele2 mobiltelefoner. (vad är skillnaden?)

 

Kollade upp Phonelink också. Där är det definitivt 699 kronor som gäller och 49 kronors minimidebitering. (Men kool att man kan använda datorn varför man nu skulle vilja göra detta.)

 

Lista fler abonnemang inom bredbandstelefoni. Någon som testat tele2:s?

 

/Anders

Solna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
sandrasvensson

Hej!

 

Jag har blivit kund hos www.onetelecom.se och börjar märka skillnaden från tidigare abonnemang jag har haft :thumbsup:

 

För bara 30 kr/mån i abonnemangsavgift och minutavgift 11 öre kontorstid resp. 8 öre övrig tid. Trevlig kundservice har de också :)

 

De erbjuder 3 slags adaptrar Plus att du kan flytta över ditt nr till dem.

[inlägget ändrat 2005-10-27 18:40:34 av sandrasvensson]

[inlägget ändrat 2005-10-27 18:45:32 av sandrasvensson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...