Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är en recover-skiva egentligen?


B-O Gavne, Västerås

Rekommendera Poster

På tal om nonsens.....

 

Jag kränker med att benämna, -signaturen Ech!!! här ovan för ”noll-åttan

 

hmm....mig veterligen har Västerås 021 som riktnummer.

21 är ett kortspel precis som skitgubben.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej B-O Gavne

 

Här på E-forum finns det ju utmärkta alternativ om du vill diskutera sådant som upprör dig inom datorvärlden. Och även om du vill skriva om sådant som inte har med datorer att göra.

E-forum är ju uppdelat i massor av del-forum där det diskuteras olika saker i.

 

Ett del-forum där du kan skriva om allt mellan himmel och jord utan att det behöver ha med datorer eller IT att göra är ju detta del-forumet.

"Öppet forum! Ordet är fritt"

//eforum.idg.se/Threads.asp?forumid=321

 

Ett annat del-forum där du kan skriva om saker som du är irriterad på inom allt som har med datorer och IT att göra är ju detta del-forum

"Avreagera dig"

//eforum.idg.se/Threads.asp?forumid=179

 

Det är betydligt bättre att du drar upp allt sådant i dom del-forumen än att du blandar in det alltför mycket i ett vanligt del-forum.

Åtminstone inte till den milda grad som har skett i denna tråden.

Allt tenderar liksom att bli till en enda soppa om man gör så i ett del-forum som detta (Windows 98 & ME), där det är meningen att man skall ställa så konkreta frågor som möjligt.

Så att dom som svarar kan koncentrera sig att svara på dessa "konkreta" frågor på bästa sätt.

 

Jag hoppas att du förstår vad jag menar.

Och att du inte tar illa upp för att jag skriver detta.

Det måste liksom vara lite ordning och reda för att forumet skall fungera på ett vettigt sätt.

 

mvh

Amos

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
B-O Gavne, Västerås skrev:

-JAG KRÄNKER SKRIBENTER!

 

Jag kränker med att benämna, -signaturen Ech!!! här ovan för ”noll-åttan”. Uttalar moderator Stefan här ovan.

-Ja om nu Stefan tycker att benämnandet ”noll-åtta” är ett kränkande tillmäle, ..så får han hålla det uppfostrande för sig själv. –Naturligtvis får han påpeka att HAAAN! tycker att det är kränkande, men INTE ge sig på att kasta skit på mig. ..jag gillar björnbärs likör om nu Stefan samvete skulle reagera. Kan lämnas in i lånedisken på bibblan i Västerås stad. Så ger Tanterna mig sedan det gottgotta.

 

Som det ju fungerar i en demokrati. Och alltså, naturligtvis! innefattar företaget IDG demokrati. För Ech och mig, är benämnandet ”noll-åttan” inte något kränkande. …ja alltså jag tog ju benämnandet från Ech egen användarinformation.

-Det är märkligt vad utnämnande till moderator på olika forum, samtidigt tydligen uppfodrar till makt utövande.

 

Du ska nog ta och lugna ner dig lite nu.

Jag har som uppgift att se till att reglerna på forumet följs. Har du svårt för att följa reglerna här, så gör du bäst i att uppsöka ett annat forum.

 

Demokrati, ja, men för det ska regler följas.

Kan du inte visa lite hänsyn och vara lite ödmjuk mot folk när du ber om hjälp?

 

Skulle du tycka om att bli kallad "nollåtta" av någon här på forumet?

Nä, jag tror inte det.

 

Läser du [ESC] sista rader så har han ingen lust att fortsätta hjälpa dig längre på grund av ditt sätt att vara.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Windows98 & ME|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig egentligen inte åt epitetet "noll-åtta". Men åt hela hans attityd. Det gjorde att jag åtmistone inte tänke anstränga mig för att hjälpa honom. Annars är det en ganska trevlig sysselsättning på eforum, att hjälpa andra altså.

Men då skall ju den som ber om hjälp inte klanka ner på den som försöker hjälpa till

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B-O Gavne, Västerås

05-03-15 / erik.junesjo@idg.se

 

 

Käre vän. Tack för brev svar; på min klagan till dig om förhållandena på forumet.

 

–Men jag förstår ingenting!

Jag bör ändra lite i attityd, uppmanar Du mig till.

 

–Ändra från att skriva

: TACKAR FÖR SVAR,

: OJOJ! MÄNSKLIG KÄRLEK…,

: Jag tackar så mycket ..,

: Sedan är jag tacksam för ….,

: JÄTTETREVLIGT SAMTAL!,

: Å så berättar Monshi om …–Tack för de´!,

: Du härlige Bosse här ovan,

: Oj! vad vi besökare här på tråden lär oss, t.ex. av Stefan här ovan.,

: JÄTTEKUL! att få uppleva våra härliga samtal här på tråden,

: kom igen bara, käre Hundbert, med nya härliga inlägg”.

 

Ändra till vad då?

 

…att Du kanske i stället menar, att man skall tillåta sig att bli utsatt för dessa, en del psykopaters lustar för att få njuta av att spela med oss andra.

Att jag benämnde en skribent för ”noll-åtta”, berodde på att jag såg på hans egen användarinformation, att han HADE BENÄMNT sig för just ”noll-åtta”.

Och tanken var att variera mig lite med benämnandet av honom, till något som han till och med SJÄLV! …tydligen gillade.

 

-Det är företagsmässigt etiskt klandervärt att utnyttja dessa individer för affärsverksamheten. ..förutom att sätta ovetande –som ju har en tillit till företagsamheten- frågeställare i risker, till att deras dator havererar.

 

Nu är jag, medveten om kvaliteten som framförs på forumet. Och ler över upplysningar om stora yrkeskunskaper och erfarenheter. –Men som en möjligheten till att få andras kommentarer till mina tankar, så skriver jag inläggen i en chansning.

…och ibland blir det bingo, men mycket blir det bara känslor av förbannelse över den tid som man har lagt ner.

 

 

Med vänlig hälsning

Bengt-Olof Gavne, Västerås

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Jag har tröttnat på ditt tjafs i den här tråden nu.

Du har fått tillfälle att uppföra dig, men du tar inte tillfället i akt.

 

Härmed stängs tråden...

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Windows98 & ME|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...