Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Response.Write() får ej att funka!


luke_skywalker

Rekommendera Poster

luke_skywalker

hej,

 

Jag har följande kod på html-sidan. Koden skapar trädNoder och allt är frid och fröjd. Se koden nedan.

 

<DIV class='container'><DIV class='contents'>
<expand:node title='General Information' target='topic' href='book.htm' imgExpand='default'>Linje XXX
<expand:node title='General Information' target='topic' href='book.htm' imgExpand='default'>Linje XXX </expand:node>
</expand:node>
</DIV><IFRAME class='topic' name='topic' src='GeneralInformation.htm' scrolling='no'> </IFRAME></DIV>

 

När jag nu försöker skapa trädnoderna dynamsikt med Response.Write i code-behind så funkar inte det. testade följande sats.

 

 Response.Write("<DIV class='container'><DIV class='contents'>")
       Response.Write("<expand:node title='General Information' target='topic' href='book.htm' imgExpand='default'>Linje XXX")
       Response.Write("<expand:node title='General Information' target='topic' href='book.htm' imgExpand='default'>Linje XXX </expand:node>")
       Response.Write("</expand:node>")
       Response.Write("</DIV> <IFRAME class='topic' name='topic' src='GeneralInformation.htm' scrolling='no'> </IFRAME></DIV>")

 

Kopierar jag koden till html-sidan så funkar det med en gång UTAN Response.Write. Är det så att clientan/html sidan hinner INTE processa det jag skriver dynamiskt ut till sidan.. så att mina style och behavier inte kommer med?

 

Varför fungerar inte detta??

 

Tack på förehand

/luke_skywalker

 

[inlägget ändrat 2005-03-11 11:31:14 av luke_skywalker]

[inlägget ändrat 2005-03-11 11:33:18 av luke_skywalker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Får du något felmeddelande, eller blir det bara blankt på sidan? Hur anropar du funktionen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Response.Write... i .Net. = Usch och blä.

Hehe, håller med. Det påminner mig om hur irriterande det var när MS försökte göra VB helt objektorienterat i .Net men likförbannat tillät gamla arkaiska VB6-tekniker att fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...