Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 mörka streck på tv,n


zync

Rekommendera Poster

Har inte haft detta före jag investerat o kopplat in en reciver, Denon AVR-1705. DVD,n är en Philips ??? nånting. Felet som består av 2 stående ca 5 cm. breda skuggor, mörkare i mitten, lite utåt kanterna på tvskärmen, syns bara när en dvd snurrar, inte annars. Förövrigt är det bra bild. TVn är en ny Philip32/100Hz. Har provat att tabort/ändra sladdar m.m.

Nån som har haft liknande problem, så kladda ner länken med tips....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar du ta del av följande tråd så hittar du ett liknande problem med stående skuggor, men tyvärr ingen lösning:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=315271

 

Har fortfarande samma fenomen själv med min snart 15-åriga TV, men plasma-variant är inte så avlägsen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack. mycket intressant. Enl. Weylands beskrivning så har jag exact samma linjer på min 6 mån. nya tv. En Philips 32PW8818 för 9 papp på rea.

Men som sagt, jag har kollat väldigt noga, inga synliga fel vid vanlig tv-tittning, bara när DVDn snurrar. Skall koppla in Ps2 och kolla om det finns då med. Tror inte alls på stöningsteorierna, men skall plugga ur o i div.anslutna källor o kolla mer noga.

 

Om Du Weyland läser detta så kan du väl tala om hur det gått, det var ju ett tag sen.

 

mvh. Peter

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit också, får rätta mig själv här. Tittade på Canal+ "The Italian job", snöscenerna uppe i bergen, mycke vitt alltså. Svagt men synligt, va ser jag, inte två , utan ytterligare fler ännu svagare stående linjer,egentligen hela bildytan, knappt urskiljbara, men ändå. Det kanske är TVns bilduppbyggnad som skall vara så och att det syns mer eller mindre vid olika tidpunkter eller färgsättningar. Det är iallafall störande. Får ha koll på detta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan wind
Om Du Weyland läser detta så kan du väl tala om hur det gått, det var ju ett tag sen.

 

Ett tips är att söka på hans namn i medlemslistan, spalten upp till vänster. Där hittar du hans email mm.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...