Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Polisens Bahnhof-razzia


j_n

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Erbjud oss fler tjänster för att hyra film i streamingformat, ex. för en tia per film. Billigare än de tjänster som finns idag, annars skulle jag inte använda det. 40 spänn för en hyrfilm är helt enkelt för mkt, det är det pris jag max skulle betala för ett biobesök.

 

Bio är som sagt alldeles för obekvämt dessutom, jag vill kunna sitta och käka, röka och pausa en film när jag behöver gå på toa eller nåt. Bio suger förutom då själva bild och ljudupplevelsen, men den kan man få rätt bra med ett duktigt hemmabiosystem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fast då skulle jag nog vilja ha möjligheten att spara ner musiken på datorn.

 

Ja alla är vi väl olika men att man skulle få tillgång till all musik som finns för 50 eller 100 spänn i månaden att toktanka från är ju inte så rimligt eftersom dom skulle få in typ 200 kr per person sen har alla allting, själv har jag tröttnat på musik men en 50lapp i månaden skulle det vara värt tycker jag.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erbjud oss fler tjänster för att hyra film i streamingformat, ex. för en tia per film. Billigare än de tjänster som finns idag, annars skulle jag inte använda det. 40 spänn för en hyrfilm är helt enkelt för mkt, det är det pris jag max skulle betala för ett biobesök.

 

Vad jag framförallt alltid förvånas över är att när nya musik och filmtjänster kommer så är dom både dyrare och sämre kvalitet än den gamla tekniken. Om man vill locka över människor på ny teknik som i många fall har sämre kvalitet så kanske man borde se över prissättningen.

 

Hyra i streamingformat är ju en bra ide sålänge det precis som du säger är rimligt i pris och dessutom så borde det vara tämligen enkelt att ha ett bra utbud. Man skulle dessutom kunna ersätta canal+ och tv1000 med nån form av abbonemang men med skillnaden att man verkligen kan välja från enorma bibliotek och när man vill se filmen.

 

Redan idag kan jag ladda ner en dvd på 1,5 timmar så några stora bekymmer borde det inte vara att fixa en tjänst med bra kvalitet.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man ju bara tillgång till musiken hemma framför datorn.

Såvida man inte är rik och har bärbar med någon trådlös bredbandslösning.

 

eftersom dom skulle få in typ 200 kr per person sen har alla allting

 

Det är väl inget problem egentligen?

Det procuderas ju ny musik hela tiden.

Och som dom sa i programmet, det går inte att överleva på att enbart sälja musik.

Man måste erbjuda mervärde typ t-shirts och konserter.

 

[inlägget ändrat 2005-03-16 00:12:45 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
att ha ett bra utbud.

Utbudet är A&O. I princip ska ALLT finnas på dessa tjänster. När jag tankar film, gör jag det för att jag plötsligt bara måste se en gammal film jag inte sett på åratal. Inte sjutton tänker jag springa runt halva stan för att hitta filmen på en videobutik när den kanske inte ens finns att få tag på och hittar man den är den uthyrd så många gånger att den knappt går att se på.

 

De få tjänster jag lyckats hitta idag har uruselt utbud, med kanske 100-150 titlar.

 

Nä tack, ge mig ett alternativ som inte försämrar det utbud jag har tillgång till idag via torrents och DC++ så kanske jag kan vinnas över till betalarsidan. Men inte förrän dess.

 

Det är tittarens marknad, se till att tillfredsställa den. En missnöjd kund är helt enkelt en förlorad kund, ett väl etablerat begrepp som dessa idioter inte lyckats förstå ännu.

[inlägget ändrat 2005-03-16 00:17:12 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har man kommit hem från jobb och kastar sig över mappen "Eforuminlägg" i Outlook Express :).

 

Det finns ingen statistik på hur många som hade köpt musiken och filmen de laddar ner om möjligheten till gratis nerladdning inte funnits. Så snacket om fruktansvärda förluster på illegala kopior ska tas med en nypa salt tror jag. Jag har fått ett stort film och musikintresse på gamla dar (39+) :) eftersom det är gratis. Jag hade aldrig fått det om jag skulle köpa allt.

 

Dessutom så kan väl film/musikindustrin inse att de glada tiderna med fruktansvärda övervinster är slut? Att släppa samma film på olika kontinenter vid olika tidpunkter är bara så dumt. De är ju gamla för alla nerladdare när de annonseras på annonspelarna i Sverige. För många gäller det att se en film så fort den släpps någonstans i världen och de som fixar upp filmer som torrent stiger i aktning. Detta försvinner om filmen släpps samtidigt i hela världen. Först på bio och sedan på dvd.

 

Bara ta detta påhittet med regionskoder på dvdspelare. De existerar ju inte längre. De har liksom runnit ut i sanden.. De må finnas spelare med kod att köpa men då ligger där en lapp i lådan som talar om att släden ska vara öppen och en fyrsiffrig kod ska slås in för att göra den regionsfri.

 

Antipiratbyrån är väl bara så patetisk så det liknar ingenting... ni har väl läst deras mejlkorrespondans med den namngivna infiltratören? Det är någon som under flera års tid avlyssnat all mejlkorrespondans hos antipiratbyrån och delar av den finns att läsa på nätet.

 

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Vem förlorar förresten på om EMI, SONY och de andra stora mogulerna går sämre? Det skulle ju bara innebära att vi får stå mindre ut med deras definitioner av musik (de borde ju få skottpengar för sin 90-talskupp när de "dräpte" om betydelsen av R&B)

Egentligen är det väl bara svenskar som komponerar skitmusiken i USA idag och de kan gott få gå utan pengar tycker jag. Det ligger ingen intelligens, ansträngning eller djupare ide bakom deras massproducerade sörja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...