Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att starta Bios i optimalt läge


Josve

Rekommendera Poster

Jag har ett MSI 915P-Neo2 Platinum kort med en P4 3GHz processor (På manualen står det faktistk 915P/G)

 

Nyss fick jag hem i stort sett nya delar till allt:

MSI 915P, 512MB DDR2 PC4200, PCI-Ex

 

Sapphire Radeon X700PRO 256MB GDDR3

PCI Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

 

Fortron/Source Nätaggregat ATX rev2

350W 120mm, 24pin, SATA

 

Pillar in Xp pro stardisketter kör igenom allt...tills jag kommer till diskett nr 6...då kommer blue screen fram...ok tänker man...kör igen...samma sak....ok en gång till det gick.

 

Ställer sen in lite saker i windows - som upplösningen på skärmen. Därefter stänger jag av datorn.

Efter en timme startar jag den igen. Nu kommer själva problemet. Datorn tänker ändå fram tills windows "laddningsbilden" - där den gröna pluppen åker...ja ni vet....där blinkar skärmen till, ungefär som när grafikkort ställer om sig, sen kommer en väldigt tråkigt blueecreen fram....

Som säger att jag har STOP 0x7e problem, efter står det pci.sys och en radda med siffor.... (ska bara påpeka att jag inte har service pack 2 xp pro)

 

Har provat att byta lite kaplar. Kollat om sakerna sitter fast på rätt sätt mm....men det hjälper inte.

 

Utan jag får gå in i BIOSen och ladda minimal - optimize....istället för bara opitmize.....då funka det att starta datorn.

 

Har jag kraschat moderkortet? hjälp mig snälla!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...