Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att tänka på vid byte av grafikkort?


avro

Rekommendera Poster

Jag ska byta ut mitt grafikkort mot ett nytt. Är det något speciellt jag bör tänka på då? Är det bara att sätta i det nya och sedan tanka ner uppdateringar eller bör jag ordentligt avinstallera det gamla med dess drivrutiner först? Jag har Windows XP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avro skrev:

Är det bara att sätta i det nya och sedan tanka ner uppdateringar eller bör jag ordentligt avinstallera det gamla med dess drivrutiner först?

Inte helt fel att välja Avinstallera (Enhetshanteraren->Bildskärmskort->Drivrutin->Avinstallera). Och även ta bort de drivrutiner som tillhör ditt nuvarande grafikkort i Lägg till eller ta bort program. Detta har fungerat bra för mig. Somliga har dock fått problem och då har ett grafikkortsrensningsprogram kunnat vara till hjälp. Då jag inte vet om du har ATI eller Nvidia, så tipsar jag inte om sådant program.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag misstänkte nästan det. Jag är bara skraj att jag tar bort för mycket så att det bara blir svart på skärmen när jag sedan startar upp med det nya. Jag har ett Nvidia kort, GeF 2 MX400. Vad finns det för grafikkortsrensningsprogram för detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...