Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kraftigare nätaggregat till Fujitsu Siemens Scaleo C?


spikpistol

Rekommendera Poster

spikpistol

Har monterat ett Winfast Nvidia 6600GT AGP kort i min Fujitsu Siemens Scaleo C. Dessvärre så orkar inte det interna nätaggregatet med att driva grafikkortet! Hela pc:n tvärdör efter ett par minuters spelande.

 

Är alltså i stort behov av ett kraftigare nätaggregat. Men då det är en minipc, följer inte aggregatet den vanliga atx standarden. Vore väldig tacksam för förslag på utbytesaggregat alterantivt någon form av externt kraftaggregat.

 

Mvh Fredrik

 

 

[bild bifogad 2005-03-09 08:32:29 av spikpistol]

687290_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

OffTopic:

 

Varför gör de inte externa nätagg (typ som de till Vic 64) till smådatorerna? Då löste man ju både värmeproblemen och utrymmesgrejen på en och samma gång!

 

Kan man månne fixa till det själv??

Typ med ett fläktlöst nätagg tex som egentligen skulle byggas in i lådan??

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör de inte externa nätagg (typ som de till Vic 64) till smådatorerna? Då löste man ju både värmeproblemen och utrymmesgrejen på en och samma gång!

 

Kan man månne fixa till det själv??

Typ med ett fläktlöst nätagg tex som egentligen skulle byggas in i lådan??

 

Fortsätter OT, Asus digimatrix har(hade?) externt nätagg och dessutom fanns det ett tillbehör som var en extralåda i samma eleganta design som man kunde sätta i extra hårddiskar i och bara plugga in på baksidan.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

OT:

Asus Digimatrix externa nätagg här:

http://www.xbitlabs.com/articles/mobile/display/asus-digimatrix_3.html

 

Just något sådant borde bli vanligare tycker jag! :thumbsup:

 

/Mauritz

 

EDIT: Borde inte vara svårt att fixa själv: Vanligt nätagg i snygg "låda" och alla strömtrådar hopbuntade till en "sladd" som dras in i datorn!

 

[inlägget ändrat 2005-03-09 13:45:10 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spikpistol

En vild lösning är kanske att ansluta ett externt aggregat direkt till grafikkortet. Se bif bild. Men jordning och potentialnivåer blir kanske knas. Vill ju inte elda upp hela maskinen!

 

Mvh Fredrik

 

[bild bifogad 2005-03-09 13:47:22 av spikpistol]

687440_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej,

 

sitter med en Scaleo C och ett liknande problem (bortsett från att jag inte monterat in något nytt grafikkort i min dator).

 

Datorn dör. Hela tiden. Ibland efter några minuter, och startar man om den, dör den under uppstarten. Det verkar helt enkelt som om datorns aggregat inte klarar av att driva den (vilket är väldigt konstigt, eftersom den gått som tåget sedan jag fick den den 2 decemeber förra året).

 

Min fråga är om du hittat en fungerade lösning för din burk som jag skulle kunna applicera på min? Aggregatet är ju inbyggt i datorn, vilket gör att jag inte har en aning om hur jag skall gå till väga...

 

Vänliga,

 

/john

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...