Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel sidnumrering vid utskrift


halmen

Rekommendera Poster

Hej,

 

i mitt worddokument (word 2000, winXp) så ser allting fint ut, sidorna har numrering enligt principen 1 (3), 2 (3), 3 (3). Men vid utskrift blir det 1 (1), 2 (2), 3 (3) - det står alltså då inte hur många sidor det är totalt, trots att det ser rätt ut på skärmen!

 

Jag har provat olika skrivardrivrutiner, och olika skrivare... Vad ska jag göra??

 

Mvh Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förmodligen lagt in sidnummret på båda platserna (Sidnr (sidnr)).

Det finns nån autotext som heter "Sidan x av y", testa lägg in den på sidfoten istället. Alt. Visa | Sidhuvud och sidfot | Växla mellan sidhuvud och sidfot | Infoga antal sidor inom parantesen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara som Meodeo säger. Kolla även det.

 

Jag har ingen lösning men kan bara konstatera att detta är ett problem i word, med total antalet sidor. Samma dokument kan uppföra sig och visa helt olika resultat beroende på i vilken word version du öppnar den, i vilken språkversion och med hurdan skrivare.

 

Jag har nog alltid fått det till slut och fungera med att i respektive version lägga in fälten på nytt.

 

Pröva även med att uppdatera alla fält innan utskrift.

 

BI

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
i mitt worddokument (word 2000, winXp) så ser allting fint ut, sidorna har numrering enligt principen 1 (3), 2 (3), 3 (3). Men vid utskrift blir det 1 (1), 2 (2), 3 (3) - det står alltså då inte hur många sidor det är totalt, trots att det ser rätt ut på skärmen!

 

Jag har provat olika skrivardrivrutiner, och olika skrivare... Vad ska jag göra??

 

Jag har länge haft samma problem. Men i dag hittade jag äntligen en lösning. Den finns på:

http://pcforalla.idg.se/tjanster/tips/pcforalla_detail.asp?mail_id=2343

Lösningsförslag 3 funkade för mig.

 

/Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...