Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Misslyckad flashning av moderkort!


_Nyllet_

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag misstänkter att det är rätt kört för mitt moderkort, men slänger ut mitt problem ändå, om ngn klippa har en lösning!

 

Jag har ett MSI 915P-Neo2 Platinum kort med en P4 3GHz processor, som var instabil. Den "frös" med jämna mellanrum, utan att påvisa någon "blåskärm". Ända sättet var att klippa spänningen till datorn, och starta om igen. Jag antog att jag hade för dålig kylning, och körde ngra program för att mäta temp:en på systemet. Problemet kvarstod dock, även fast jag körde med öppet chassi och inte hade cpu temperaturer över 50 grader.

 

Det var här jag förmodligen gjorde bort mig och beslutade att jag skulle flasha bios. Versionen jag hade var 1.1, och den senaste versionen var 1.6. Den han komma halvvägs innan den frös, och nu så får jag ingen reaktion vid uppstart (förutom diskarna som givetvis drar igång... )

 

Finns det någon lösning på detta, eller vet ngn om det lönar sig att lämna in detta istället för att helt enkelt köpa sig ett nytt?

 

tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

http://www.eksitdata.com kan fixa ett nytt BIOS-chip till dig. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det Stefan! =)

 

verkar som att jag kan reducera kostnaderna iaf! :thumbsup:

 

 

Mvh

/Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det fungerar med just till ditt kort men de flesta MSI kort kan man flasha om trots att de är ”döda” efter en misslyckad flash. Information om hur man gör (det är en lite speciell diskett som man skapar så det krävs att du har en fungerande dator för att skapa disketten) hittar du på MSI:s webbplats.

-nisse

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...