Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna flera "versioner" av samma program samtidigt?


redtheed

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag skulle vilja öppna "två Outlook" så att man kan ha två mailkonton igång samtidigt, utan att behöva byta växla identitet.

 

Jag vet att vissa program kan startas i flera "versioner" samtidigt (som t.ex. Utforskaren och IE) men jag är inte klar på om detta är något man som användare kan påverka eller om det beror på hur respektive program är gjort.

 

Jag har ett minne av att jag någonstans har sett en inställningsmöjlighet för att välja om ett program ska öppnas flera gånger eller bara få fokus när man klickar på en ikon. Men jag har säkert rört ihop det...

 

Tacksam om någon har något tips om den här funderingen!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker det inte med att ha två olika konton i samma Outlook?

Om du vill kan du ju mha regler sortera inkommande mail i olika mappar.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja.

 

Min fråga har två bottnar:

1) jag vill kunna ha två Outlook liggande öppna samtidigt och simultant bevaka två mailkonton utan att behöva växla identitet.

 

2) jag är nyfiken på om det finns något generellt sätt att ordna så att man kan starta två körningar av samma program samtidigt i XP.

 

Det är möjligt att förslaget om sortering med regler i princip kan "göra jobbet", men det är inte det jag är ute efter, riktigt. Men tack i alla fall.

 

Så, min fråga kvarstår. Om någon har kunskap om hur det ligger till med 1 och/eller 2 ovan, och kan dela med sig, så är jag tacksam!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att behöva växla identitet.
Det behöver du ju iof inte göra, du kan ha "hur många konton som helst" kopplade till din identitet.

Jag har tex. fyra stycken mailkonton som alla kollas hela tiden och sedan sorteras i egna inkorgsmappar.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag ska kika lite närmare på det där, men jag har provat något liknande en gång i tiden och tyckte det blev lite "sörjigt" att bolla med alla de olika mapparna och hålla ordning på identiterna.

 

Just för att göra det enkelt och glasklart att hålla isär olika epostkonton skulle jag vilja ha två Outlook igång samtidigt. Så kan man lätt ha separata skickat-mappar, m.m. Det skulle helt enkelt bli smidigare att hålla isär allting.

 

Och sedan är det ju intressant om man hjälpligt enkelt kan åstadkomma flera parallella körningar av olika program i allmänhet. Skulle vara intressant att veta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kvalificerad gissning är att det inte går att köra multipla instanser av Outlook.

 

Det bästa är nog att du postar en fråga i ”rätt” tråd, i detta fall så tror jag att tråden e-postprogram är bäst.

 

Svaret på din andra fråga är att det beror på programmet och vad det gör. Självklart kan du köra flera instanser av t ex webbläsare och ordbehandlare. Lika självklart så kan du inte köra två eller flera instanser av t ex ett defragmenteringsprogram.

-nisse

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Epostprogram

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...