Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spärra datorn?


.sun

Rekommendera Poster

Jag ska ordna en dator som ska köra en interaktiv multimediapresentation (ung som ett spel) för barn. Datorn är försedd med både mus och tangentbord. Dessutom ska datorn stå i en utställningshall. Det är därför extremt viktigt att barnen inte kan avbryta applikationen och återvända till Windows.

 

Frågan är då - hur gör man det? Måste begränsingen ligga i applikationen (som fångar upp alla tangent- och mustryck och avvisar alla förrsök till avslut), eller finns det tredjepartsprogram, eller rent av något inbyggt i Windows?

 

På en del banker och andra ställen finns det ju internetuppkopplade kunddatorer där man inte kan avsluta webbläsaren eller surfa någon annanstans än till den aktuella banken. Hur gör man såna begränsningar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, för omväxlings skull gjorde jag faktiskt ingen sökning innan jag postade inlägget... men din länk besvarade bara min sekundära fråga om webbläsare i kioskläge.

 

Min huvudsakliga fråga gällde att spärra en egenutvecklad applikation (det är dock inte jag som är utvecklaren). Hur gör man det? Internt i applikationen, via tredjepartsprogram eller finns det nåt inbyggt i Windows (XP)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...