Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irfanviewer: Quicktimeformat fungerar inte?!


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Provade filma lite med min digitalkamera (Nikon Coolpix775) i helgen, mest på skoj. :-)

 

Väl hemma upptäckte jag att det är MOV-format på filen och att det då är en Apple Quicktime-fil. Använder Irfanviewer för att förhandsgranska mina digitalbilder med. Irfanviewer ska ju kunna spela upp filmsekvenser också.

 

Hämtade hem plug-in för filmsekvenser som är MOV-format och packade upp dessa i Plugin-mappen i Irfanviewmappen. Då ska ju Irfanview faktiskt kunna spela upp filen, tycker man. Nepp, hos mig funkar det inte. Programmet protesterar med en popup, som menar att det inte går att spela upp filmsekvensen. Programmet kan inte öppna filen. Vad nu då?

 

Bockade för MOV i Extension i Properties. Hjälpte inte!

 

Nu har jag provat det mesta, men får det inte att fungera. :-(

Löjligt om jag måste ladda hem Quicktime för att spela upp filen, när Irfan ska klara saken.

 

Någon som vet hur jag ska göra för att få det att fungera?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

[inlägget ändrat 2005-03-07 20:31:41 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag antar att du fick Nikon Viewer med, när du köpte kameran. Under Edit/Preferences kan man ändra från Quicktime till andra program, som du redan har installerade. Har du testat det?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma "problem" jag med.

 

Quicktime är ju ett containerformat som AVI fast betydligt mer avancerat. Kanske lite mycket begärt att Irfanview ska klara allt som QuickTime klarar av, vad vet jag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
bmhson skrev:

Jag antar att du fick Nikon Viewer med, när du köpte kameran. Under Edit/Preferences kan man ändra från Quicktime till andra program, som du redan har installerade. Har du testat det?

 

Nikon Viewer har jag inte installerat alls. Jag vill köra med så lite program som möjligt installerade i datorn. Mitt bildbehandlingsprogram fixar ju bilderna från kameran lika smidigt som medföljande programvara till kameran.

 

Så att det har jag inte provat...

Blir väl att jag petar in det såsmåningom om jag inte hittar någon lösning. :-)

 

lizardKng skrev:

Jag har samma "problem" jag med.

 

Quicktime är ju ett containerformat som AVI fast betydligt mer avancerat. Kanske lite mycket begärt att Irfanview ska klara allt som QuickTime klarar av, vad vet jag...

 

Mycket möjligt.

 

Blir kanske tvungen att köra Quicktime i alla fall. Vore förstås kul om Irfan fixade det, men det verkar ju inte så.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...