Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill kunna ändra geometriska inställningar i WinXP


Robban80

Rekommendera Poster

Hej!

Vet inte om det här är rätt forum för dessa frågor, men jag gör ett försök.

 

Har fått låna en Apple Studio display på 21 tum och tycker det är en schysst monitor i övrigt. Problemet är att det tyvärr inte går att göra några inställningar på själva monitorn eftersom meningen är att apples datorer automatiskt detekterar skärmen, vilket inte mitt XP gör

 

Lite kort information om vad jag använder idag:

Har ett Geforce 5200 FX och har kollat i nvidia inställningarna och försökt ändra egenskaperna där utan att lyckas.

Ska inom kort investera i ett Radeon 9800 pro 128 MB kort.

 

Använder upplösningen 1600*1200 och monitorn har inte riktigt brett ut sig fullständigt så att den tar ut hela bildskärmen horisontellt och vertikalt. Här kommer nu tre frågor:

 

1. Finns det något tredje parts program som klarar av att ändra geometri inställningar som t ex skevning och att dra ut skärmen etc.

 

2. Finns det möjlighet att kunna skeva (warpa) och göra mer fininställningar i ATI:s drivrutin programvara som inte går i Nvidias programvara?

 

3. Går det att spela spel i 1600*1200 med ATI Radeon 9800 och få spelen att flytta rätt bra i t ex Half-Life 2, eller är det ett för billigt kort i den klassen?

 

Hoppas på att någon kunnig person kan hjälpa mig. Hemskt tacksam för ett svar på detta.

 

[inlägget ändrat 2005-03-07 18:48:24 av Datornissen]

[inlägget ändrat 2005-03-07 18:52:00 av Datornissen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...