Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på animeringsprogram


Camille

Rekommendera Poster

Hej allihop!

 

Efter att ha tittat på Jasc Animation Shop (och tyckt att det är helt värdelöst), undrar jag om någon kunde ge mig ett tips på ett bra animeringsprogram. Det enda den måste kunna är att låta ett enkelt objekt (förgrundsbild) flytta sig i en rak linje tvärs över skärmen (bakgrundsbild) utifrån en startframe och en slutframe. Och sedan kunna spara den i AVI/MPG-format.

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget större fel på programmet i fråga, fast det är absolut inte avsett för att göra sånt som Camille vill, utan främst avsett för att göra små animerade gif-bilder och motsvarande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billy Fransson

okej.

jag har nämligen andra program från jasc och jag tycker nämligen att de fungerar bra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adobe ImageReady:

 

Lägg ojektet i startpositionen, skapa en ny "frame", lägg objektet i slutpositionen. Lägg sedan in önskat antal "mellanrutor". Exportera som bildrutor och ta t ex VirtualDub för att snickra ihop en AVI.

 

 

Macromedia Flash:

 

Skapa en motion tween mellan två bildrutor. Exportera som "bitmap sequence" och använd VirtualDub för att göra en AVI.

 

 

Vegas Video:

 

Lägg bakgrund på en "video track", förgrundsbilden på en annan "video track". Animera förgrundsbilden. Exportera direkt till önskat format.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket, det fungerar bra. Fastnade för ImageReady > exportera som gif>lägg in direkt i Premiere.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, bra att det funkar!

 

Om du vill ha fler färger i animationen än vad man kan få med GIF (256) så borde du kunna exportera som enskilda bildrutor (BMP t ex) och importera dessa som en bildsekvens direkt till Premiere.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...