Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med maskinvaruacceleration


nisseö

Rekommendera Poster

Hej

Ändrade Radeonkortets maskinvaruacceleration från fullständig till grundläggande i pc med xp sp2 och senaste drivrutinerna.

Efter omstart blev datorn extremt seg. Nu går det inte att öppna varken kontrollpanelen eller högerklicka på skrivbordet för att komma åt inställningarna.

I felsäkert läge funkar det, men där är accelerationen inställd på fullständig !?.

 

Inga liknande problem fanns innan jag gjorde ändringen. Jag gjorde den i all hast efter en googling på "script error: Handler not defined", ett felmeddelande som dök upp vid spel av gammalt barnprogram (Pettson), trots att kompabilitet med win95 och 256 färger är inställd.

 

Råd mottages tacksamt

Nils Östergren

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men där är accelerationen inställd på fullständig !?.

 

För att accelerationen är fullständig för det standard VGA kortet som blir i felsäkert läge.

 

 

 

Testa med av avinstallera kortet i enhetshanteraren och sedan installera det igen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl prova med att backa till en återställingspunkt som är äldre än då du gjorde ändringen.

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag avvaktar med återställning tills jag vet att inget annat sätt fungerar. Den senaste punkten är så gammal att en återställning sannolikt sumpar en hel del bra förändringar som jag knappt minns hur jag utförde.

Dessutom är jag osäker på om en återställning verkligen påverkar inställningen av maskinvaruaccelerationen.

Tänk om jag hade kommit ihåg att sätta en återställningspunkt innan...

 

[inlägget ändrat 2005-03-07 23:00:12 av nisseö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nu besvara frågan själv:

 

Körde msconfig i felsäkert läge och gjorde en selektiv omstart så att bara grundläggande tjänster startades.

 

Därefter kunde maskinvaruaccelerationen återställas till fullständig.

 

Rätt snyggt, om jag får säga det själv.

 

Tack ändå för goda råd.

 

Nisse

 

PS

Nu gör jag en återställningspunkt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...