Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tiger för G4


popoff

Rekommendera Poster

Jag tänker skaffa mig en powerbook G4 1.5 mhz. Jag är en nybörjare som aldrig har testat mac tidigare men ser fram emot det! men jag har hört rykten om att Tiger kommer att funka dåligt för en G4, stämmer det? ska man vänta med inköpet? jag behöver lite råd. Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiger att fungera fint med G4. Jag kör tiger-betan på min G4 PB 17". Dock så kan inte G4.an utnyttja alla finesser i Tiger men det är alltså frågan om features. Köp macen, du blir inte besviken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka finesser menar du som man inte kan utnyttja, kommer äns G5 för PB, och när? jag tror jag skaffar mig burken ändå, men jag är så nyfiken ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom PowerBookarna fortfarande kör på G4-processorer så tror jag nog det snarare är grafikkorten som är problemet på dagens (dvs de som körs idag) bärbara. De hänger inte md den nya flytande grafiken (lite som Kai PowerGo eller vad man ska kalla finessen).

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är under NDA så jag kan inte svara på frågor kring tiger-funktioner. G5 för PB dröjer av flera orsaker (gissar jag). Den vanliga gissningen är värmeutveckling. G5:an utvecklarbetydligt mer värme än G4:an och det är ju ett problem i en så slimmad förpackning som PB. Nästa sak är att systemarkitekturen kring G4:an är primitiv om man jämför med den kring G5:an, jag pratar alltså om bussar och moderkortets utforming. Så min gissning är att för att apple skall släppa en PB G5 så måste dom göra om den från scratch och det kräver julite R&D.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...