Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med nätverkskortet


Nätverksnybörjare

Rekommendera Poster

Nätverksnybörjare

Jag har precis installerat ett trådlöst nätverk hemma men jag har stora problem med mitt nätverkskort (Topcom Skyr@cer PCI 154g). Jag har följt alla instruktioner vid installeringen, alltså software först sedan in med kortet och sedan drivrutiner, och allt går fint. Datorn lokaliserar ett trådlöst nätverk och jag kan koppla upp mig mot internat, men så fort jag startar om datorn så kan inget nätverk hittas. Datorn hittar kortet och det står att det fungerar men det är som om kortet inte fattar att det ska söka efter "de trådlösa signalerna" eller nå´t. Om jag ominstallerar drivrutinerna söker datorn mycket riktigt upp nätverket igen och allt är ok till dess att datorn startas om. Vad kan detta bero på och är det någon som vet hur problemet kan åtgärdas?

 

Jag har Win XP och de drivrutiner som följer med och de som finns på Topcoms hemsida stödjer detta operativsystem.

 

Tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den absolut sista drivrutinen, som finns på deras hemsida för detta kort? Kanske måste wireless zero stängas av. Man stänger av den genom att man går till kontroll panelen, adminstrations verktyg, tjänster och inakteverar och stoppar wireless zero configuration.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...