Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Yahoo som HTTPmail i OE?


Meodeo #1

Rekommendera Poster

Går det att lägga in Yahoo-mailen i Outlook Express som http?

Jag har fått problem men Telias SMTP server, vilket gör att det inte längre går att skicka yahoomail från OE.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går dte via http så spelar smtp-servern ingen roll, det skicaks ju ändå via Hotmail eller Yahoo eller vad det nu är.

 

Rent tekniskt så går det säkert att få in Yahoo som http-mail i OE, men eftersom yahoo är en konkurrent till Microsofts Hotmail så tror jag bara det funkar med just hotmail i OE och inget annat... Illa, men så är det tror jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju med Spray, så...

Dem är väl inte direkt kompisar dem heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaaa.... Jag är inte helt hundra på detta, men är det inte så att du måste installera något tilläggsprogram för att det ska funka med Spray? Har för mig att de har gjort ett eget program för att kunna komma åt sprays mail i OE eller Outlook?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är ett plugin man installerar. Men det är ju det jag ville ha svar på, om Yahoo har nåt sånt eller via HTTP? ;)

 

Har kollat lite mer på detta och kontaterat att det är kanske är Spray som är problemet (har försökt skicka från yahoo-adress till spray-adress).

 

Är det nån som har en lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Epostprogram

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Internet - övrigt|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Yahoo som pop3 i OU, går hur bra som helst.

Däremot fungerar inte längre Hotmail i OU såg jag på Hotmails hemsida.

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Yahoo som pop3 i OU, går hur bra som helst.

Det är precis vad det inte gör!

 

...Jag har fått problem men Telias SMTP server, vilket gör att det inte längre går att skicka yahoomail från OE...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har Tele2 bredband. Förut gick det att skicka mail via Tele2 med Yahoos smtp, men sen ett tag tillbaka har Tele2 och flera andra ISP stoppat den möjligheten.

Nu fungerar det med i mitt fall med smtpserver.swip.net som utgående för Yahoo. Då kommer ju mailet från Yahoo och det fungerar hur bra som helst.

Har du provat att i Yahoos kontoinställningar i OU att använda Telias SMTP server för utgående?

Mvh

Leif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat lite mer på detta och kontaterat att det är kanske är Spray som är problemet (har försökt skicka från yahoo-adress till spray-adress).

Det verkar som att detta är fallet. Har testat skicka till andra adresser och då har det gått. Har sett nu i forumet att det är Spray som mer eller mindre spärrat Telias SMTP på port 25...

 

Om nån hittar en Yahoo HTTP så kan diskutionen dras igång igen annars ser jag denna tråd som avslutat. Tackar för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...