Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Info om EPS


Jonah

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Vart hittar jag information om EPS i Photoshop? Jag har gjort logotyper i PS och vill spara dem som EPS, men jag vill veta hur jag ska göra för att få bäst resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket program är de gjorda nu?

 

Vill du ha dem som vektor-eps ("typ illustrator") eller bitmap-eps ("dvs typ Photoshop") ?

 

Är de verkligen i PS (vektor) kan du ju alltid destillera dem till pdf, och sedan exportera till eps i Exchange, eller öppna pdf:erna i Illustrator och därifrån göra eps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det.. glömde skriva att jag vill ha dem i bitmap-eps eftersom jag gjort loggorna i PS. Därefter ska de användas i bl.a. Illustrator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... PS=PhotoShop och inte Postscript?¿

 

Det är väl bara bara att välja "Spara som" och välja "PhotoShop Eps" och spara? Eller var är "problemet?

 

Men du kan ju slå samman eventuella lager, och spara som tif också, eps inkluderade i eps som man inkluderat i eps osv brukar kunna bli problem vid rippning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Hej du!

 

Det finns egentligen inga krångligheter med att spara i EPS ifrån Photoshop. Men du skall vara noga med att kryssa ur alla val som finns i dialogrutan som visas när du sparar i EPS (bevara överföringsfunktioner etc.). Dessa val skall bara kryssas om din servicebyrå specifikt säger åt dig att göra det.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...