Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hackig bild på bränd dvd


Benihana

Rekommendera Poster

Jag har en NEC 3520 som jag bränt några dvd-filmer med (från img/iso-filer). Varje gång blir bilden en aning hackig (märks framför allt när bilden panoreras). Det blir samma sak på min stationära dvd-spelare som i diverse olika dvd-spelarprogram på datorn.

 

Har prövat både Nero och dvd decrypter med samma resultat. Har även prövat med olika skrivarhastigheter.

 

Vad kan det bero på? Mediakvaliteten? Kass brännare? Köpte brännaren på bulk, utan kablage, så jag bytte bara över kablarna från min gamla cd-brännare. Kan det vara så att de gamla kablarna inte lämpar sig för dvd-brännaren?

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billy Fransson

kablarna är det antagligen inget fel på om det funkar fint annars..

vad är det för skivor?

hur bra är kvaliteten..dvs är den bra i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivorna är billigaste tänkbara; Claes Ohlsons egna. Misstänker att det kan vara värt att byta märke...

 

"hur bra är kvaliteten..dvs är den bra i datorn?"

 

- lite osäker på vad du syftar på här. Datorn har några år på nacken, men den har aldrig krånglat. Brännaren är som sagt ny, och har - vad jag förstått - fått bra kritik och den funkar utmärkt till att bränna tex ljud-cd.

 

Kan det vara fel på filerna jag bränner ut? De är ju drygt 4 gig stora, så de borde hålla riktig dvd-kvalitet.

 

/Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billy Fransson

ja det var kvaliteten på filmerna jag menade men de var ju bra..

det kan ju vara många saker..

 

har du provat att bränna på olika sätt med samma film? (ändra några inställningar)

 

det kan vara skivorna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"har du provat att bränna på olika sätt med samma film? (ändra några inställningar)"

 

- Njae, inte annat än hastigheten. Vet inte riktigt vilka inställningar man kan tänka sig att ändra, några förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...