Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Everest och Sound Blaster Live!


danh35

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon vet hur det kan komma sig att ett temperaturövervakningsprogram och ett ljudkort kan kollidera? Jag hittade nämligen följande på Creatives hemsida:

 

 

If you have an Intel P4 (Pentium 4) motherboard and SMBus temperature monitoring software in your system, along with the Sound Blaster Live! Player 5.1 software, the system may crash intermittently and reboot to a blue screen.

 

In order to solve this, please try the following:

 

Update the Intel® Active Monitor program to version 1.13 or later

Update the BIOS ( refer to the Intel website for further information)

 

Denna text gör mig fundersam ifall det är vettigt att installera Everest på datorn när man har ett Sound Blaster ljudkort. Är det någon som vet eller vågar gissa ifall Everest hör till kategorin "SMBus temperature monitoring software"? Det låter för mig konstigt ifall ett program av typen Everest ska kunna orsaka att hela datorn kollapsar bara för att man har ett Sound Blaster ljudkort i datorn. F.ö. förstår jag inte vad SMBus har med ljudkortet att göra överhuvudtaget? Någon som har någon aning?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Jag har en P4 2.8 Ghz och Sound Blaster Live 5.1 och Everest Home Edition och det har aldrig vållat mig några problem.

 

ha de

Amos

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...