Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

backup på x-box spel?


Verisa

Rekommendera Poster

Hej! Brorsan ville ha kopior av sina x-box spel eftersom hans barn inte är så försiktiga med orginalen. Kan man göra det i nero? eller hur gör man?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boxen måste vara chippad först och främst. Sen får man föra över spelet via ftp till datorn och bränna det där. Finns gott om verktyg för det på nätet. Lite gråzon det där, än så länge är det tillåtet att knäcka kopieringsskydd på det du äger själv. Sen om det är tillåtet att göra backup på spel är lite tveksamt, men personligen tar jag mig den rätten eftersom jag har ungar som du och skivorna inte håller så värst länge. Och det tänker jag fortsätta med även om det blir förbjudet, nån måtta på fåniga lagar får det vara. Det är min investering (spelet) och den skyddar jag som jag vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föra över spelet via ftp? Hur funkar det? Måste man koppla x-boxet till datorn då lr?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att din brorsa ändå måste chippa xboxen för att kunna spela på kopior så är det lika bra att byta till en större hd i samma veva. Då kopiera man helt enkelt över orginal skivan/skivorna till xboxens hd och kör spelet/spelen direkt från hd och stoppar tillbaka alla skivor i sina kartonger.

Bland flera olika program som kan köras på en chippad xbox finns ett för att kopiera dvd till hd. Dom som chippar xboxar installerar dom flesta program som man kan behöva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...