Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är det för ett kort?


Stefan Pedersen

Rekommendera Poster

Stefan Pedersen

Jag har köpt en beg. dator med bla. ett grafik kort som för mig är okänt. Jag har sökt på allt som står på mitt kort men utan resultat.

På mitt kort finns line out, mic in, s-vidout, c-vidout och vga. På kortet står bla.

3DVA AGP BOARD rev 1.0 och på baksidan P&Q 9845 CM-1 94V-0. Finns det någon i hela världen som kan hjälpa mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte så lätt att avgöra...

Har du Win98 kan du köra msinfo (Start/Kör/msinfo32), där kan du titta under komponent, sedan bildskärm, och förhoppningsvis hitta något meningsfullt... Det kanske finns i Win95 också, men jag tror inte det. Har du DirectX inlagt, finns det en del information där: (Start/Kör/Dxdiag) Se till att du har DirectX 7. Finns på de flesta demoskivor, annars på microsofts hemsida (www.microsoft.com).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Pedersen

Tack för svaret, men de båda tipsen du föreslår har har jag provat och jag har tillbringat timmar med att söka över internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albert Einstein2

Gå in på Den här datorn\Kontrollpanelen\system och klicka på fliken enhetshanteraren, dubbel klicka på Bildskärmskort. Där kan du se namnet på din grafik-kort/grafik-krets. Det här ger samma information som msinfo32 ger, men kanske på ett lättare sätt.

Om inte det heller får fram namnet, så kan du ju alltid pröva dig fram med olika drivrutiner. Ett tips till det, kolla på tillvarknings datumet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Pedersen

Jag kanske har förklarat lite diffust, jag formaterade makinen för ett par dagar sen och behöver drivrutinerna till kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja - om du söker på FCC numret får du ju reda på vilket kort det är, vem som har tillverkat det och vilken hemside adress tillverkaren har.

 

Skulle inte det räcka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Stefan Pedersen

Det finns inte något FCC nummer på kortet, jag har andra kort så jag vet hur det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Line out och mic in verkar himla skumt på ett grafikkort. Kan ju mer vara ett tv eller video kort i såna fall. Står det något på själva grafikchippet på kortet. På någon av k kretsarna menar jag?

 

/J

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...