Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasig dator vid leverans


Donald

Rekommendera Poster

Hej!

 

Känner att jag måste dela med mig av min frustration.

Har köpt en ny maskin och denna gång lät jag butiken bygga den (bruka alltid göra detta själv). Plockade ihop en spelmaskin för 17.000:- som levererades väl förpackad i tisdags.

Dömm om vår förvåning när den kommer ur sin stötskyddade kartong och det visar sig att cd+dvd-brännare och floppy lossnat från sina fästen och åkt in i maskinen med sådan kraft att front o lucka till dvd-brännaren knäckts och allt hänger nu bl a på grafikkortet. Man hör hur det finns smådelar som åker omkring inne i chassit (som jag inte öppnat)

 

Har på platsen garanti/avhämtning till service. Felanmälde det genast men än (lördag) har inget hänt utan den står här och gör oss frustrerade åtminstone till måndag.

 

 

Undrar hur mycket sådant här som händer när man köper nytt.

Någon som vill delge oss vad ni har haft för problem vad gäller levererade grejer och garantiservice!

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Jag har inte skickat efter färdigbyggda datorer, men jag har läst tester i datortidningar om det här. En och annan datortidning har fått färdigbyggda datorer där floppy och CD-romspelare inte är monterade ordentligt, och där de har åkt in i datorn.

 

Om jag vore dig så skulle jag ringt stället som byggt datorn och be att få skicka tillbaka datorn mot garanti. Berätta såsom det är och hur datorn levererades.

 

Det syns ingen åverkan utanpå kartongen?

Tänker på transportskador. Måste ha varit en rejäl smäll i så fall.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, de tar in den på service via garantin, känns ändå illa.

 

Problemet är ju också att inget händer. Felanmälde i onsdags och man (posten) skulle hämta den och sända till service, men inget händer. Den står fortfarande här. Hämtas tidigast på måndag, fraktas till service, åtgärdas (5-10 dagar), fraktas till mig igen, Detta betyder att jag ägt en dator i 3-4+ veckor, som var felmonterad från leverans och därför inte kan användas.

 

Ingen åverkan på lådan utan det är säkert så att man gjort en miss vid monteringen, vilket jag också påtalade vid felanmällan.

 

En "på platsen garanti/avhämtning" är inget värd om det är så att det ska ta mycket längre tid än om jag sänder in själv!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"på platsen garanti/avhämtning"

 

Ännu en anledning att välja något av de dyrare alternativen.

 

Antingen service på platsen inom x antal timmar eller det ännu bättre, ny på platsen garantin.

 

Vet inte om alla butiker tillämpar det, eller om det ens gäller privatpersoner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...