Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med val av pentium4 delar.


0.5mbit

Rekommendera Poster

Hej.

 

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med att välja delar till min dator och ifrån vilket företag jag ska köpa ifrån.

Kan inte så mycket.

Har surfat runt massor och letat delar men det är ju en riktig djungel tycker jag.

 

Det jag ska ha datorn till är att surfa och ladda ner saker.

Och har hört att pentium är stabilast för det om man inte ska spela.

 

Har dom här delarna nu och skulle vilja ha en som är enbart till för och surfa och ladda ner saker med "snabb":

 

CPU AMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz)

Microstar KT3ULTRA2 Socket 462 AMD KT333

DDRAM nästan 1gb PC2100 - 266 Mhz Samsung Original

 

Vill ha hjälp med processor, modekort, och minnen sen ifall det skulle vara något mera.

Tack så mycket på förhand...

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon skillnad mellan Intel och AMD vad gäller stabilitet finns det inte så vilken processortillverkare du väljer spelar i det avseendet ingen roll.

 

Om du bara skall surfa och ladda hem ned saker så är det tveksamt om du kommer att märka någon större prestandavinst oavsett vilken dator du väljer.

 

Min favorit när det gäller datorbutiker är helt klart komplett.se skapliga priser, bra webbplasts och snabba leveranser.

 

-nisse

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte att få någon valuta för dina pengar, om du köper nytt av den anledning du anget. Finns ingen anledning att byta.

 

Satsa på ett bättre bredband om möjligt, det kanske är så att du redan har detta.

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om det, det du har nu är inte på något vis flaskhalsen när det gäller att ladda ner eller surfa på nätet...Uppgradera ditt bredband det är där du skall börja, en snabbare burk ger dig inte en snabbare nätuppkoppling.

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...