Just nu i M3-nätverket
Jump to content

problem med avi2dvd!

stipso

Recommended Posts

Gör ett nytt försök nu att få hjälp. Har försökt med videohelp.com men förstår inte guiderna och hittar inte de fel som uppstår när jag använder rekommenderad programvara för att konvertera avi > vcd.

Frågor:

1. När jag försöker med avi2dvd får jag felmeddelandet: "couldn't locate a decompressor for fourcc div 3". Vad göra? Nar jag försöker med avi2vcd får jag meddelandet att programmet inte kan hantera/konvertera komprimerat ljud. Behöver jag installera nån sorts decompressor?

2. avi2dvd säger ändå efter ca 10 min "ALL DONE!" Då ligger filmen (antar jag) uppstyckad i olika sorters filer (där ljudet visas som 0kB) i en mapp som heter av2dvd_temp. Ska det vara så? HUR gör jag med filerna för att bränna ned dem till en VCD-film på CD-r?

3. Visade sig att mitt Nero 5.5 kan omvandla och bränna en avi-fil till vcd, men den blir för stor så jag måste dela den. Har hört att aviChop suger men lyckas inte ladda hem el hitta guide till VirtualDub. Vad göra?

4. På datorn ser jag filmer i VLCMediaPlayer (inget annat funkar). Måste jag fixa rätt codec till filmerna innan jag konverterar till VCD? Hur vet jag vad som är rätt codec och var hittar jag det? Hur inkluderar jag det i konverteringen/bränningen?

Helt nybörjare på detta, så jag blir väldigt glad om nån kan ge mig ett bra svar!

/stipso

[inlägget ändrat 2005-03-04 12:27:05 av stipso]

[inlägget ändrat 2005-03-04 12:28:01 av stipso]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...