Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panda


Schtaan

Rekommendera Poster

Har just avinstallerat Norton Antivirus 2005 + kört CleanMyPC registry + Regseker för att rensa i registret

Tanken var att installera Panda Titanium 2004

Kör igång det intallation programmet men så kommer en ruta på -Spanska- upp som säger nåt i stil med (ursäkta min taskiga spanska): "Programa incompatible detectado" att det hittades ett ogiltigt/inkompatibelt program under installationen så avinstallera det först!

Programmet är "eTrust EZ Antivirus"

 

Mig veterligt så har jag ALDRIG haft något sådant antivirus program i min dator. Hittar inget på sökning i registret eller filer heller med något namn som liknar det!

Han det vara något skräp från Norton som ligger kvar någonstans och stör?? Vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Med hjälp av eTrusts helpdesk så lyckades jag ta bort skräpet genom att starta i felsäkert läge och då tabort i registret spåren av deras produkt. Även dom fick findera en stund, tur det!

Hur den har hamnat där är forfarande ett mysterium. Gjorde nämligen en formatering och total ominstallation strax efter jul.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Så här i efterhand så misstänker jag starkt att det är brandväggen som spökar. Använder mig av Zone Alarm Pro och i den så finns ett antivirus alternativ om man så vill har det visat sig, det antivirus programmet levereras av Computer Associates. Nu har då jag valt att inte ha det via brandväggen men det verkar inte hjälpa! Men det verkar då som att Zonealarm skriver i registret att det finns ett antivirus program redan installerat trots att det inte gör det!

Misstänker att om jag installerart Pandan först och brandväggen sen så hade detta gått smärt fritt!

 

-------------------------------------------------

 

Thank you for contacting Computer Associates. Please follow the instructions below to manually remove EZ Antivirus registry keys from your computer.

 

VERSION 2005 (includes 6.2, 6.3 and r7)

 

Delete Registry Key:

1. Go to Start - Run - and type in regedit.

2. Hit Enter. (Click the + signs where you are instructed to "scroll").

3. In the Registry editor, scroll to:

+ HKEY_LOCAL_MACHINE

+ SOFTWARE

+ ComputerAssociates

+ Anti-Virus

4. Once you have scrolled to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ComputerAssociates\Anti-Virus. Click EDIT (at the top of the screen) and Select Delete.

 

Remove Files and Directory: C:\Program Files\Computer Associates\eTrust EZ Antivirus

1. Go to My Computer

2. Open the C: drive (or which ever drive on which you installed the program.)

3. Open the Program Files folder (click "show files" to view the files in that folder.)

4. Open the CA folder.

5. Highlight the eTrust EZ Antivirus folder and click delete.

6. Make sure you delete the folder from the recycle bin as well.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...