Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Region 1-filmer på en Toshiba SD-M1202


Henke12

Rekommendera Poster

Jag har en Toshiba SD-M1202 DVD-spelare med ett Quadrant Cinemaster 1.2D mpegkort.

 

Jag kan läsa Region 1 skivor, men det blir fel när jag ska spela upp dem (typ windows skyddsfel eller illegal region code)...

 

När man kan se innehållet på skivan betyder det då att spelaren klarar av skivan och att det bara är fel på drivrutinerna till typ mpegkortet?

 

Min dator är för övrigt en Dell XPSR450 (PII450, 256 mb ram).

 

jag hoppas att någon kan hjälpa mig så jag kan prova the end of days som jag lånat...

 

tack på förhand!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Vad använder du mpegkortet till? Jag har samma Dvd-spelare som du, och den funkar utmärkt utan mpegkort. Om du vill titta på region 1 filmer så antar jag att du måste ändra mpeg-kortet till region 1 för Dvd-spelaren är inte regionkodad. Jag använder Ati Dvd Player när jag tittar på film. Om jag vill byta regionkod så måste jag använda installationscden till Ati Dvd Player. Tyvärr så går det bara att göra ändringen 5ggr med Ati Dvd Player. Om du funderar på att ta bort mpeg-kortet så antar jag att det finns andra Dvd-spelarprogram som inte är regionkodade.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om du vill spela region 1 filmer så behöver du först och främst göra spelaren regions-fri. Jag har nämligen en exakt lika dan dvd spelare. Jag har om flashning till regionsfri om du vill ha så är det bara att maila mig så skickar jag.

 

quizor@inget.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Mpeg-kort kan ju alltid vara trevligt om man vill kunna se filmerna på TV, eller om man vill kolla på mpeg, på antingen TV eller på datorn. Tror dock inte att dessa kort går att knäcka permanent. Har aldrig sett det iaf, men ett program som är suveränt om du har ett Hollywood+ (som jag) är Zone Selector. Finns på:

 

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/region_hard.html#zone

 

Där kan du säkert hitta länkar om det råkar vara ett annat kort du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...