Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonförsäljning tvi tvi


Code Red

Rekommendera Poster

Sitter här nu med min nystartade firma. Har under vintern förberett mig och har nu ingenting mer att göra utan att sparka upp portarna. Men det betyder i praktiken att jag ska börja ringa runt till förtag.

Jag är inte säljtypen o vet inte riktigt var jag ska börja. Skulle jag haft startkapital så skulle jag köpa in den tjänsten. Förresten, vad kan det kosta...?

 

Hur som helst har nån som varit i liknande situation tips?

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

http://www.uppsalapr.se/

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan ett företag som ringer runt vara en lösning men jag tror ändå att du ska göra en marknadsöversikt och plocka ut några företag som du kan tänka dig vara lämpliga kunder till ditt företag ( börja med medelstora företag dom är inte för små och inte för stora).

 

Ta och gör en presentation av ditt företag . Ring sedan upp dessa företag och be dem att du ska få komma ut och presenterar ditt företag. Se bara till att prata med rätt person. I huvudsak VD:n i mindre företag.

 

När du ringer ska du inte börja rabbla en massa saker om ditt företag ( telefonförssäljning ) utan höra dig för lite hur deras företag arbetar se om det företaget kan vara i behov av dina tjänster. Du ska inte lämna för mycket information om ditt företag när du ringer utan det ska du göra på ditt besök hos kunden.

 

Ta och börja med att ringa upp ett företag notera allt som sägs ( gärna spela in samtalet ) analysera samtalet vad som gick bra vad som gick dåligt. Ring sedan upp nästa företag med de erfarenheter som du fick från första samtalet. Försök att ta företag i ett litet geografiskt område. Detta för att försöka få en kundstock i det området och sköter du dig väl så sprider det sig ditt goda rykte i det området. Och senare vidare omkring.

 

Försök även att gå på företagsträffar osv bara för att träffa företagare och visa dig. Engagerar dig i en förening och visar framfötterna den vägen brukar också vara en bra språngbräda för det brukar ofta vara andra företagare i föreningar osv.

 

Räkna inte med en full anstormning i början men sköter du så kommer det av sig själv. Lyckas du få 1 av 10 i första vändan är det bra. Du har iallafall fått ut informationen om ditt företag.

 

 

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...