Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton Internet Security


heALer

Rekommendera Poster

Hej!

Har precis installerat om Windows XP och uppdaterat allt och installerat Norton Internet Security som jag alltid haft förrut. Fast nu blev de ett fel som jag inte stått på förrut, de är så att när Norton Security är aktiverat så fungerar inte Internet, inget program har åtkomst till Internet, inte ens LiveUpdate. Verkar som den spärrar Routern eller något. Hittar inga inställningar för. Ingen som har någon idé?

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har ingen bra erfarenhet av Norton Internet Security. Har själv ett litet nätverk med beradbansrouter. Den har i sig en hårvarubrandvägg. Jag pratade med min bror som jobbar med att sniffa företags nätverk på flaskhalsar och spill och bygga nät. Han sa att har du både mjuka branväggar (NIS och XP's egen) och en hård brandvägg så tar det bara kraft och tid av din pc. Det räcker med en som man kompliterar med ett bra virusprogram.

 

Åter till NIS. I mitt LAN så blockerades mina utdelade filer och mappar på ett så brutalt sett så att vilken inställning på rättigheter eller behörighet jag än satte så fick jag inte läsa eller accessa filer på maskinen med NIS. Jag "disablade" då NIS helt. Vipps så var det inga problem. Internet uppkopplingen var även den svår att få igång innan avstängning av progarammet.

 

Jag har en 3 årig licens på Norton från ett hem-pc paket som är rykande färskt, men jag tröttnade helt enkelt på detta kollosalprogram som jag tycker själ kräm. Nu har jag avinstallerat Norton från samtliga maskiner. När jag installerade ett nytt antivirusprogram så hittade det 6 virus på en maskin och 4 på en annan som Norton inte knystat om!!!! Dom 2 andra PC'n hadde inte varit uppkopplade mot internet så där fanns naturligt nog inga virus.

 

Det jag använder nu är gratis på webben och är på ca 8 meg utan sina obligatoriska uppdateringar. Har sedan 1 månad fungerat utmärkt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...