Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inspelning av .wmv från internet


vicdahl

Rekommendera Poster

Finns det något program för att spela in on-demand video i formatet wmv? Filmen streamas alltså över internet, och då den server jag försöker spela in streamen ifrån står i Nya Zeeland så har jag lite långsam uppkoppling dit. Om jag tittar på den med Windows Media Player så blir den ganska hackig, men början blir bra om man ställer in WMP på att buffra i 60 sekunder (max). Filmen är bara 1 min och 51 sekunder.

 

Jag har testat med en demoversion av WM recorder, men resulatet blev inte bra. Det blev av någon anledning hack i den också, antagligen för att den inte väntar om den inte hinner få något, utan bara fortsätter. Dessutom är demot begränsat till 2 min nerladdningstid, vilket inte räcker. Det tar nämligen längre tid att ladda hem den. Det jag helst vill är att programmet ska buffra hela filmen och sedan spara den.

 

Känner någon till om det finns något gratisprogram för att spela in .wmv-filer.

 

Tack på förhand!

/Victor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En variant är att använda Mplayer (http://www.mplayerhq.hu),

 

t ex mplayer -dumpstream -dumpfile filnamn.wmv mms://blabla.com/bla/bla/fil.wmv kommer att spara strömmen till filen filnamn.wmv (om man bara skriver mplayer -dumpstream mms://blabla.com/bla/bla/fil.wmv sparas den i en fil som heter stream.dump) Ibland kan man även behöva lägga på parametern -playlist (om url:en pekar på en spellista som i sin tur länkar till videoströmmen).

 

Förutsatt att den ursprungliga filen som strömmas är okej så kommer inte den dumpade strömmen innehålla några hack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Multimedia

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Internet - övrigt|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...