Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Okalettos

Messenger "inte vid datorn" satt ur spel !?

Rekommendera Poster

Hej,

Mitt Messenger har ett underligt och irriterande fel nu för tiden (sen nån vecka tillbaka):

Messenger visar aldrig "inte vid datorn" oavsett vilken tid jag väljer under alternativ. Med följden att mina vänner ser mig som "online" jämt och ständigt, vilket jag långt ifrån är även om datorn är påslagen.

Kanske kom felet i samband med den påtvingade uppdateringen till version 6.2.0205 som Messenger gjorde helt själv...?

Jag har provat att avinstallera Messenger 6.2 och starta om datorn och sedan installera det på nytt. Messenger kräver sedan uppdatering till versionen ovan, vilket den fixar själv.

Men felet är kvar...

Tips?

Mvh Gunnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nåt tredjeparts-plugin har jag inte installerat vad jag vet.

MSN Messenger vs Windows Messenger? Vad är skillnaden?

Enligt aktivitetshanteraren under program så körs bara MSN Messenger, och under processer så ser jag ingen process som verkar vara Windows Messenger. Men processen kanske körs, bara att den heter nåt konstigt?

Ingår Windows Messenger i Windows på något sätt (jag kör WindowsXP Pro)?

Finns det kanske något samband mellan felet och att mina kontakter syns i Outlook Express (OE) bland kontakter när jag startar det programmet?

Nämligen, om jag redan är inloggad på MSN Messenger och startar OE så poppar det då upp en ruta nere till höger med rubriken "MSN Messenger" nere till höger som säger:

"Du har loggat in på Messenger från en annan dator. Klicka här om du vill logga in igen"

Om jag då klickar på denna ruta så loggar jag in på MSN Messenger igen, men då kommer en liknande ruta upp nere till höger (ej samma utseende men lika stor, som saknar rubrik), och som säger:

"Du har loggats ut från . Net Messenger Service efter du loggade in på en annan plats."

Såhär har det varit så länge jag kan minnas (dvs ett par år) sedan jag först började använda Messenger. Det har inte varit något problem utan jag har levt med det, om man säger.

Mvh Gunnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara meddela att felet är löst :).

Felet var så långsökt att det var en ren slump att jag (vi) hittade det.

Det hela berodde på att Windows skärmsläckare var inaktiverad. När jag aktiverade den (med en tid längre än MSN Messengers tid för "inte vid datorn") så fungerade sedan "inte vid datorn". Fantastiskt!

Mvh Gunnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter fullständigt osannolikt och det är väl det som gör det sannolikt. Har haft samma problem med rutan "Du har loggats ut..." osv. trots att jag inaktiverat Windows Messenger. Kör nu Windows Live Messenger beta. Har följt ditt tips och hittills har rutan inte visat sig. :)

MVH

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...