Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på bra router!


peejay100

Rekommendera Poster

Hej, jag har en bärbar dator med trådlöst nätverkskort och nu vill jag börja koppla upp mig trådlöst så är det nån som har tips på en bra och billig router. Jag har titta på D-Link DI-624+ men sett att den fått dålig kritik stämmer detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl förmodligen delvis mina synpunkter som du har läst angående DI-624 och DI-624+. Ja, jag har väldigt dåliga erfarenheter av dessa. Enligt de senare inläggen har äntligen D-Link kommit på att nätdelen var för dåligt dimensionerad. Funktionsmässigt enligt brochyrer och specar är det inget större fel på dom. Ska du köpa en så måste du se till att få en uppdaterad nätdel.

 

Jag köpte en Netgear WGT624 när jag hade givit upp i försöken med att få D-Link att fungera och det ånrar jag inte. Den har funkat jättebra hela tiden. I efterhand har jag dessutom fått reda på att den vunnit ett antal tester.

 

Min rekomendation är alltså Netgear WGT624.

 

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat lite och sett att det finns 2st olika WGT 624. SIBA har en som heter WGT624GE och InWareHouse en som heter WGT624IS är det nån skillnad? På Netgear hemsida finns bara WGT624..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GE står för General Europe

IS Italien Sverige

 

Tror med 95% säkerhet att det inte är någon skillnad på dessa!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...