Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Title på popupfönster?


Catta_S

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett superfungerande bra javascript för popup men jag skulle vilja ha med att mitt popup fönster får en title.

 

function ShowWindow(URL) {
newwin=window.open(URL, "", "toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, menubar=no, dependent=no, fullscreen=no, resizable=no, scrollbars=no, width=300, height=300");
}

 

Är det ngn som har ett tips till detta? Vet ngn även om man kan bestämma bakgrundsfärg i fönstret?

 

Tack på förhand!

 

/C

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Title och bakgrundsfärg bestämmer du ju i sidan som öppnas som en popup. Det är ju en vanlig html-sida (eller vad du nu använder för teknik).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry jag kanske inte utryckte mig så bra.

 

Jag öppnar egentligen en bild som är 300 hög och bred. Så därför finns det ingen htmlsida.

 

Så jag tänkte att det kanske finns ngn möjlighet att få med det i koden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har egentligen lösningen framför dig:

 

newwin=window.open(URL, "HÄR SÄTTER DU NAMNET", "toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, menubar=no, dependent=no, fullscreen=no, resizable=no, scrollbars=no, width=300, height=300");

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Title och Name är inte samma sak. Andra parametern till window.open är Name och inte Title.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp och det var väl förmodligen det som han var ut efter även omhan inte riktigt visste vad det var han frågade efter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...